عمومی سازی اقتصاد در گرو گذر از اقتصاد دولتی است

رضوی با بیان اینکه عمومی سازی اقتصاد در گرو گذر از اقتصاد دولتی است، گفت: تلاش داریم با اجرای طرح تمام تمامی ملت شریف ایران اسلامی در سود حاصل از پروژه ها سهیم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سید مجتبی رضوی» امروز(۱۴اردیبشهت) در همایش چشم انداز توسعه استان مازندران که با رویکرد رشد ۸ درصدی اقتصادی در بندر نوشهر برگزار شد، به طرح تمام اشاره و اظهار کرد: جو بین ارزش و قیمت که نتیجه پیشی گرفتن حجم نقدینگی برثروت است واگذاری بنگاه رابه بخش خصوصی به لحاظ ریاضی و اقتصادی با مشکل مواجه کرده است.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران به شرکت چوب و کاغذ اشاره کرد و افزود:‌ این بنگاه زیان ده محسوب می شود فاقد ارزش است اگر بخواهیم به قیمت ریاضی محاسبه کنیم کسی حاضر به خرید نیست و اگر به لحاظ ارزش سود دهی واگذار کنیم رانت می شود و این پارادوکس خصوصی سازی را در کشور غیر ممکن کرده است.

 

وی با بیان اینکه عمومی سازی رابه جای خصوصی سازی باید مورد توجه داشته باشیم، تصریح کرد:در قالب عمومی سازی در بازه زمانی ۵تا ۱۰ساله بنگاه ها و اموال وابسته به نظام را خریداری و با توجه به توان تحصیلی و مالی افراد در شرایط رقابتی وبرابر واگذار خواهیم کرد.

 

رضوی از پیشنهاد تاسیس ۳۱کشور سهامی عام در ۳۱ استان کشور خبر داد و گفت: این طرح در استان مازندران به صورت پایلوت درحال اجراست.

 

وی با بیان اینکه این فرآیند پروژه طراحی و سود حاصل بین افراد مازندرانی که کارت ملی استان دارند تقسیم می شود، افزود: تقسیم عادلانه سود بین تمام مردم ایران در دستور کتار است.

 

رضوی اظهار کرد:  چابک سازی اقتصاد و خروج از رکورد تورم، هدایت نقدینگی راکد و سرگردان و خروج از بازار ارز و سکه، جلوگیری خروج سرمایه از کشور و ... را هدفگذاری کرده ایم.

 

وی با بیان اینکه مازندران با جمعیت متمول و نیمه متمول تهرانی برای رهایی از هوای آلوده و ترافیک مواجه است، گفت: این هجوم تصرف زمین های کشاورزی و مراتع، بهم ریختگی بافت روستایی،آسیب اجتماعی، تولید زباله و شیرابه، نشست زهرآبه و رشد سرطان و... را همراه دارد.

 

رضوی با بیان اینکه برای رهایی از این معضلات باید بزرگراه تهران به شمال، طرح چهاربانده کردن هزار، بزرگراه رامسر به گلوگاه آغاز و به پایان برسد، هدایت آب های سطحی رامسر تا نوشهر که به دریا می ریزد را به دشت های مازندران و میانکاله را انجام دهید، در تمام شهرها سایت  و بازیافت زباله ایجاد شود، اضافه کرد: عمده دشت های استان در شرق است و اگر آب  به شرق منتقل شود کشاورزی در آن بخش زنده و پویا خواهد شد.

 

وی

کد خبر 1172238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha