نگاه دولت سیزدهم در بخش تولید باورمندی به توان داخلی است

آقاجانی با اشاره به اینکه نگاه دولت سیزدهم در بخش تولید باورمندی به توان داخلی است تصریح کرد : در این دولت موضوع تولید به عنوان یک راهبرد کلیدی وجود دارد و در استان گیلان به مقوله تولید به صورت یک مسئله واقعی توجه می شود.

به گزارش حبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «سیاوش آقاجانی » امروز (چهارشنبه، 15 اردیبهشت) در آیین تجلیل از کارگران یک شرکت تولیدی با بیان اینکه امروزه نیروی انسانی مهمترین سرمایه یک کارگاه و بنگاه اقتصادی است که در آن کارگر ابزار نیست گفت: اهمیت این موضوع را در سطح ملی نیز می توان در نام گذاری های مقام معظم رهبری دید که مقوله تولید در شاه‌بیت اسامی بوده که برای سالهای اخیر انتخاب کرده اند و این نشان دهنده آن است که تولید به‌عنوان یک محور مطرح است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با اشاره به اینکه نگاه دولت سیزدهم در بخش تولید باورمندی به توان داخلی است تصریح کرد: در این دولت موضوع تولید به عنوان یک راهبرد کلیدی وجود دارد و در استان گیلان به مقوله تولید به صورت یک مسئله واقعی توجه می شود.

 

وی به تحقق شعار دولت جهت ایجاد اشتغال یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در کشور اشاره کرد و افزود: بدنبال دستیابی به هدف استانی ۳۰ هزار و ۹۰۰ شغل هستیم که در صورت تحقق مهمترین ثمره آن امنیت شغلی خواهد بود.

 

اقاجانی تصریح کرد: دولت سیزدهم به دنبال اشتغال زایی با زدن از معیشت کارگران نیست بلکه به دنبال ایجاد اشتغال و تامین معیشت با حمایت از بخش تولید است.

 

*احیاء حدود 300 بنگاه اقتصادی به چرخه تولید

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با تاکید بر احیا صنایع و کارخانه هایی که دچار رکود و تعطیلی شده‌اند، گفت:  باید ۳۰۰ بنگاه از حدود ۷۰۰ بنگاه اقتصادی غیر فعال استان احیا و به چرخه تولید برگردند.

 

وی ادامه داد: از این تعداد حدود ۱۰۰ واحد از سوی بانک ها تملیک شده اند که دولت با فشار بربانکها از آنها خواسته است تا نسبت به تعیین تکلیف این واحد ها اقدام کنند.

 

آقاجانی نگاه کلی مجموعه مدیریتی استان را در بحث احیا بنگاههای اقتصادی راکد مثبت ارزیابی و خاطر نشان کرد: در جلساتی که برای رفع موانع تولید برگزار می شود می توان این همت را دید که این وحد ها به چرخه تولید استان برگردند.

 

کد خبر 1172248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha