تخریب بدون استدلال استاندار نشان از سهم خواهی جریانات خاص است

پرنیان با بیان اینکه زمان لازم است تا نتایج تصمیمات و انتصابات استاندار برای مردم روشن شود، گفت: هجمه و تخریب بدون استدلال قوی و منطقی علیه تصمیمات وانتصابات استاندار نشان از سهم خواهی و حب و بغض های جریانات خاص است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «ضرغام پرنیان» در گفت و گوی لایو زنده با اصحاب رسانه استان، در خصوص علت چرایی هجمه های وارده بر استاندار لرستان، اظهار داشت: تولید حاشیه و مشغول کردن مدیران به حواشی، لرستان را به میدان زور آزمایی های قبیله ای و جناحی تبدیل کرده است.

 

دبیر قرارگاه مردمی مبارزه با مفاسد اقتصادی استان لرستان  فعال اجتماعی، افزود: این همه هجمه و تخریب بدون استدلال قوی و منطقی علیه تصمیمات و انتصابات استاندار نشان از سهم خواهی و حب و بغض های قبلیه ای است و بخشی از آن هم سو استفاده جریانات خاص در سایه است.

 

وی اذعان داشت: عجیب است که برخی در سال های گذشته خواستار انتصاب استاندار بومی بودند و حالا تمام توان خود را برای تخریب استاندار بومی گذاشته اند، در حالی که زمان لازم است که نتایج تصمیمات و انتصابات استاندار برای مردم روشن شود.

 

پرنیان با اشاره به تلاش های برخی افراد برای نزدیک شدن به گزینه های دارای اقبال مردمی در انتخابات، افزود: بعد از تعیین تکلیف انتخابات، این سهم خواهی ها شدت بیشتری گرفت و فضای مسابقه ای به رانتی تبدیل شده بود، که به دنبال انتصاب افراد خاصی برای استانداری لرستان در راستای هدف گذاری های افراد بود.

 

دبیر قرارگاه مردمی مبارزه با مفاسد اقتصادی استان لرستان افزود: رئیس جمهور با انتصاب « فرهاد زیویار» به عنوان استاندار لرستان در واقع تمام طراحی ها واهدافی که طیف ها و باندهای خاص دنبال می کردند را نقش برآب کرد.

 

پرنیان افزود: این طیف ها و افرادی که نتوانتسند به مقاصد خود برسند از همان ابتدا که حکم استاندار امضاء شد، تخریب ها و تهمت ها علیه منتخب رئیس جمهور و هیات دولت را در دستور کار خود قرار دادند.

 

وی با بیان اینکه این همه هجمه، تهمت و توهین برای نیروی بومی در استان عجیب بود و شاهدی بر این ادعاست که سهم خواهی عده ای در خطر افتاده است، افزود: شاید این افراد سودجو در زمانی که مدیران غیر بومی بر کرسی استانداری تکیه داشتند، راحت تر به مقاصد خود رسیده باشند.

 

پرنیان با بیان اینکه در 40 سال گذشته استانداران لرستان غیر بومی بوده اند، افزود: شاید یکی ازعامل های توسعه نیافتگی استان تاکنون  نبود استاندار بومی بوده است.

 

این فعال اجتماعی به ارتباط خوب و نزدیک استاندار لرستان با رئیس جمهوری، معاون اجرایی رئیس جمهور و دیگر وزیران اشاره کرد و افزود: این ارتباط و نزدیکی می تواند فرصتی طلایی برای رفع مشکلات مردم استان باشد.

 

در نقدها باید جانب انصاف به خوبی رعایت شود

پرنیان با بیان اینکه بسیاری از قضاوت ها نا عادلانه است، اذعان داشت: اگر بخواهیم نقدی منصفانه داشته باشیم، بیش از  یک سال و نیم زمان لازم است تا عملکرد استاندار و مدیران کل را مورد ارزیابی قرارداد.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از دلایلی که باعث شده نقدهای دلسوزانه به گوش استاندار نرسد، همین هجمه های شدید و تخریب است باعث شده حقایق هم در این فضا ذوب شوند.

 

پرنیان با بیان اینکه در نقدها باید انصاف داشته باشیم، افزود: در این راستا لازم است بستر مناسب جهت شنیدن نقطه نظرات افرادی که نقد دلسوزانه دارند و دل در گرو رفع مشکلات مردم دارند و به دنبال سهم خواهی و سود جویی نیستند فراهم شود.

 

وی تقویت وحدت و همدلی را گامی مهم در راستای خدمت گذاری به مردم دانست و ادامه داد: برای دفاع از حقوق مردم لازم است با پرهیز از سیاه نمایی، دل های خود را به هم نزدیک کنیم و مسائل شخصی و دخالت های نابجا را کنار بگذاریم.

 

ایستادگی پای عهد انقلاب از ویژگی های قابل ستایش مردم لرستان است

دبیر قرارگاه مردمی مبارزه با مفاسد اقتصادی استان لرستان با بیان اینکه مردم لرستان همه جوره پای این انقلاب ایستاده اند، خاطرنشان کرد: مردم استان لرستان لایق بهترین خدمات هستند.

 

تقویت گفتمان همدلی بستر رفع مشکلات و دغدغه های مردم است

وی افزود: امروز برای خدمت به مردم و رفع دغدغه های آنان لازم است که تخریب ها را کنار بگذاریم و با تقویت گفتمان همدلی در راستای رفع دغدغه های مردم و تعالی استان تلاش کنیم.

 

پرنیان با بیان اینکه در نظام مقدس اسلامی برای مسئولان شان و منزلت در نوکری مردم است، خاطرنشان کرد: در نظام مقدس اسلامی مردم، رئیس مسئولان هستند و مسئولان به واسطه رای مردم سمت گرفته اند و باید برای خدمت به مردم تلاش کنند.

 

این فعال اجتماعی افزود: دراستان لرستان لازم است، یک ارتباط دلی بین مردم، مسئولان اجرایی استان و نخبگان و افراد صاحب فکر و نظر شکل گیرد که خروجی آن تلاش شبانه روزی برای شکوفایی و توسعه استان شود.

 

اصحاب رسانه با تنویر افکار عمومی میدان را از دست افراد مغرض بگیرند

پرنیان افزود:  اصحاب رسانه می توانند  با برگزاری نشست های خبری با استاندار میدان داری کرده و با هوشیاری میدان را از دست افراد جوساز و مغرض بگیرند.

 

رسانه بازوی توانمند و فریاد رس حقیقی مردم است

دبیر قرارگاه مردمی مبارزه با مفاسد اقتصادی استان لرستان با اشاره به اینکه رسانه شخصیت بی طرفی دارد، و به عنوان بازوی توانمند و فریاد رس حقیقی مردم است، افزود: اگر رسانه کار خودش را درست انجام دهد و مطالبه گر باشد، فضاهای مسموم هم خود به خود کنار می رود و افرادی که با بغض به دنبال تخریب هستند میدان را خالی می کنند.

 

دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران کاری بسیار اشتباه است

این فعال اجتماعی در ادامه در خصوص سهم خواهی و دخالت برخی نمایندگان درعزل و نصب ها، اظهار داشت: قانون گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین وضع شده در مجلس و دولت از وظایف نمایندگان مجلس است.

 

وی همچنین با اشاره به نقد های نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در خصوص دخالت های نمایندگان مردم در عزل و نصب ها، افزود: شواهد و قراین نشان می دهد که برخی نمایندگان استان در تلاش برای  دخالت در عزل و نصب ها هستند و یا در این مورد دخالت داشته اند.

 

دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها، تقابل با قانون است

پرنیان خاطرنشان کرد: اگر نماینده ای خارج از وظایف قانونی خود دخالت کند، تقابل صددرصدی با قانون است وفردای قیامت باید محضر شهدا، امام راحل و خانواده شهدا پاسخ گو باشد.

 

وی افزود: اگر مبنای دخالت نمایندگان در انتصابات شایسته سالاری باشد ایرادی ندارد، همه مسافر یک کشتی هستیم چه اشکالی دارد از نظارت مشورتی یکدیگر بخصوص نمایندگان استفاده شود.

 

این فعال اجتماعی با اشاره به رهنمود های رهبر معظم انقلاب در یک سال گذشته نسبت به نمایندگان، افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند که نمایندگان مردم وظایف نمایندگی خود را به عنوان ودیعه مردم رها نکنند.

 

دبیر قرارگاه مردمی مبارزه با مفاسد اقتصادی استان لرستان بیان کرد: در بحث عزل و نصب ها هم مقام معظم رهبری مصرانه تاکید دارند که به هیچ عنوان در امورات دولت دخالت نکنید و برای وزراء و استانداران مزاحمت ایجاد نکنید و بگذارید  با دغدغه خودشان امور را اداره کنند.

 

شورای نگهبان، دخالت نمایندگان در عزل و نصب ها را بررسی کند

پرنیان افزود: از راه های اصلی مقابله با این معضل این است که شورای نگهبان با آن چشمان بینا مسائل را رصد کند و برای آینده کشور و استان در آینده لحاظ شود.

 

وی ابراز کرد: همچنین می طلبد استاندار لرستان به عنوان نماینده عالی دولت  تعارف را کنار گذاشته و اگر نماینده ای در عزل و نصب ها سد راه است، شفاف به مردم اعلام کند.

 

دبیر قرارگاه مردمی مبارزه با مفاسد اقتصادی استان لرستان با اشاره به آمار بیکاری موجود در استان لرستان به رغم دارا بودن نعمات الهی و معادن زیر زمینی، افزود: یکی از دلایل توسعه نیافتگی استان لرستان دخالت های نابجا است، و خروجی این دخالت ها و فشارها موجب ضرر مردم می شود.

 

وی با بیان اینکه راه حقیقت جز شفافیت نیست و معرفی این افراد جلوی سهم خواهی ها را خواهد گرفت ، خاطرنشان کرد: به استاندار لرستان توصیه می شود، هر کجا که یقین دارند کارشان را درست انجام می دهند مقتدرانه عمل کنند و اصلا تحت تاثیر این فشارها قرار نگیرند و بدانند مردم عملکرد استاندار را رصد می کنند.

 

آزاد اندیشی اساس رشد هر جامعه است

پرنیان افزود: اساس رشد یک مملکت و جامعه در حوزه آزاد اندیشی است و اگر آزاد اندیشی در جامعه ای نباشد مطمئنا آن جامعه  پویایی لازم را برای رشد ندارد، اما جایی که در حوزه آزاد اندیشی به سمت ولنگاری، تخریب و تهمت حرکت کنیم این آزاد اندیشی به جایی نمی رسد و پویایی لازم را ندارد.

 

عملکرد استاندار لرستان تاکنون خوب بوده است

دبیر قرارگاه مردمی مبارزه با مفاسد اقتصادی استان لرستان همچنین در خصوص عملکرد استاندار لرستان، اظهار داشت: عملکرد استاندار لرستان با توجه به جلسات متعدد با معاونت اجرای رئیس جمهور وزرا و معاونین هیئت دولت بعد از سفر رئیس جمهور بنظر می رسد در جذب اعتبارات مصوب سفر قدم های مثبت و رو به جلویی برداشته است.

کد خبر 1172279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha