توسعه کردستان از مسیر گردشگری رقم می‌خورد

استاندار کردستان پالنگان را نگینی درخشان در استان توصیف کرد و گفت: زیرساخت‌های این منطقه بیش از گذشته توسعه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در بزرگترین جشن  رمضان در میراث جهانی هورامان در روستای پالنگان که با حضور دبیر کل یونسکو در ایران و تعداد زیادی مهمان از سراسر کشور برگزار شد، اظهار کرد: پالنگان نگینی درخشان در منطقه است که باید زیرساخت‌های آن برای حضور گردشگران بیش از گذشته توسعه پیدا کند.

 

 

وی بیان کرد: از روز حضور خود در کردستان بارها تاکید کرده‌ام که توسعه استان از مسیر گردشگری رقم خواهد خورد و ما باید به این مهم توجه خاص و ویژه داشته باشیم.

 

 

استاندار کردستان اعلام کرد: امروز خدا را شاکرم که بعد از جشن‌های نوروز و معرفی سنندج به عنوان پایتخت نوروز جهان و در  استمرار  آن جشن‌ها برنامه‌های عرفانی از این دست شکل گرفته است.

 

 

زارعی کوشا تصریح کرد: از همه امکانات و ظرفیت‌ها برای توسعه و ارتقا زیر ساخت‌های  هورامان استفاده می‌کنیم تا بستر و زمینه حضور بیش از گذشته گردشگران فراهم شود.

 

 

توسعه گردشگری در هورامانات باید بر حفظ تمدن و اصالت مردم رقم بخورد

 

 

ماموستا حسینی امام جمعه کامیاران نیز در این مراسم گفت: توسعه گردشگری در هورامانات باید با تاکید بر حفظ تمدن، حجاب و اصالت مردمان فرهنگی و متمدن این منطقه رقم بخورد.

 

 

وی اظهار کرد: این قداست، حرمت و شکوه که امروز در اوج امنیت در منطقه اورامان شاهد هستیم را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تبریک می‌گویم.

 

 

ماموستا حسینی با بیان اینکه کردستان و اورامان در 200 هجری تا امروز پایگاه و محل استقرار و دف ائمه اطهار(ع) بوده است، بیان کرد: این خواهش را از نمایندگان مردم و نماینده دولت داریم که فرهنگ و تمدن تاریخی مردمان این دیار را که از سال 200 هجری تاکنون حفظ شده است همچنان حفظ کنند و اجازه ندهند هرگز لطمه بخورد.

 

 

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری در این منطقه باید با تاکید بر حفظ تمدن، حجاب و اصالت مردمان فرهنگی و متمدن این منطقه رقم بخورد، اضافه کرد: ما نیز خواهان توسعه و رونق گردشگری در این منطقه هستیم البته به شرط اینکه سرمایه‌های ما از بین نرود و یک معامله زیان آور نباشد.

 

امام جمعه کامیاران تصریح کرد: بحث تاریخ تمدن کردستان و اورامان زیر سایه رهبری ائمه اطهار(ع) و عرفان و شریعت و تصوف مردم اورامان نشات گرفته از مکتب اهل بیت(ع) است.

 

 

کد خبر 1172281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha