برگزاری طرح «النظافة من الايمان» در مسجد صاحب الزمان (عج) یانچشمه

بهارلویی از برگزاری طرح «النظافة من الايمان» همزمان با عید سعید فطر در مسجد صاحب الزمان (عج) یانچشمه خبر داد و گفت: این طرح به صورت ماهانه توسط اعضای کانون فرهنگی هنری «مهرپویان» به منظور نظافت و پاکیزگی در مسجد صاحب الزمان (عج) یانچشمه اجرا می شود.

«حمزه بهارلویی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: طرح «النَّظَافَةُ مِنَ الْإِيمَانِ» همزمان با عید سعید فطر به صورت ماهانه توسط اعضای کانون فرهنگی هنری «مهرپویان» به منظور نظافت و پاکیزگی در مسجد صاحب الزمان (عج) یانچشمه اجرا می شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری «مهرپویان» مسجد صاحب الزمان (عج) یانچشمه ادامه داد: بايد زمينه هایی فراهم شود تا مساجد برای ورود جوانان كه جوانه های این مملکت هستند، به مساجد جذب و بستر لازم برای رشد عقلی، فكری و روحی آنها فراهم شود.

 

وی ابراز کرد: از وظايف تمام مسلمانان است كه نظافت را در طول سال رعايت كنند، اين مسئله به قدری مهم است كه پيامبر اكرم (ص) نيز به اين موضوع تاكيد زيادی كرده اند و در حديثی فرمودند «النَّظَافَةُ مِنَ الْإِيمَانِ» چرا كه نظافت مقدمه واجبی است كه البته همه امور انسان را به هم مرتبط می كند.

 

بهارلویی تصریح کرد: از آنجايی كه حضرت محمد (ص) مساجد را محل امنی قرار داده، بايد جايی پاک باشد تا جوان به اين اماكن بيايند چرا كه تا زمانی كه تميزی مساجد رعايت نشود جذابيتی نداشته و جوانان را به جای جذب، دفع می كند.

 

وی بابيان اينكه وظيفه هر مسلمانی است كه نظافت مسجد را كه محل و ماوای اجابت دعای مردم است رعايت كند، یادآور شد: مسجد تنها جايی است كه می توان با خدا ارتباط مستقيمی برقرار كرد، رعايت بهداشت و نظافت آن بسيار اهمیت دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «مهرپویان» مسجد صاحب الزمان (عج) یانچشمه ادامه داد: مردم به ویژه جوانان شهر یانچشمه بر اساس حدیث «النَّظَافَةُ مِنَ الْإِيمَانِ» در پاکیزگی مساجد این شهر اهتمام دارند لذا با اجرای طرح «النَّظَافَةُ مِنَ الْإِيمَانِ» مساجد این شهر به صورت ماهانه و همچنین و مناسبت های ملی و مذهبی برای حضور پرشور مردم به ویژه نوجوانان و جوانان توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری نظافت می شوند.

 

کد خبر 1172314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha