توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در لرستان ضروری است

زیویار با اشاره به وجود توانمندهای مختلف در استان لرستان، افزود: توسعه و تقویت صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « فرهاد زیویار» امروز در دیدار با مدیرعامل صنایع شیر استان لرستان، اظهار داشت: استان لرستان در عرصه های مختلف کشاورزی، دامپروی و باغداری داری ظرفیت های بیشماری است.

 

وی با اشاره به اینکه  دامپروری و تولید شیر از ظرفیت های مهم استان است، افزود: برای بهره برداری صحیح از این ظرفیت در راستای تقویت تولید، اشتغال و بهبود معیشت مردم لازم است صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول در استان ایجاد و ارتقاء یابد.

 

استاندار لرستان با تاکید برضرورت جذب سرمایه گذاری در این راستا، افزود: لرستان باوجود داشتن مزیت و رتبه خوب دامپروری در تولید شیر حائز رتبه ۱۲ است که باید این نقیصه بررسی و برطرف شود

 

وی ادامه داد: زیرساخت‌های اولیه برای ایجاد این صنعت در استان مهیاست و به لحاظ تامین اعتبارات وضعیت خوبی در لرستان وجود دارد بطوریکه در سفر سال گذشته رییس جمهور با صرف نظر از بودجه عمرانی، بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های در استان لحاظ شد.

 

استاندار لرستان تاکید کرد:  این فرصت مغتنمی است تا صنایع تبدیلی شیر در استان ایجاد شود و می توان تا سال ۱۴۰۲ از این اعتبارات استفاده کرد

 

زیویار عنوان کرد: شرکت صنایع شیر لرستان (پگاه) ظرفیت تولید ۳۵۰ تن محصول را دارد و می تواند توسعه پیدا کند.

 

وی بر ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی شیر در لرستان تاکید داشت و افزود: با وجود اینکه جزو پنج استان اول کشور به لحاظ دامپروری هستیم اما هنوز دوسوم خوراک شیر خام از استان های غیردامپروری وارد می شود که پذیرفتنی نیست.

 

استاندار لرستان اظهار کرد: شاهد طرح های ناقص و نیمه‌تمام در لرستان هستیم که سیاست دولت سیزدهم تکمیل این طرح ها است.

کد خبر 1172352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha