۱۶۵ هزار تُن گندم در خراسان شمالی تولید می شود

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: بر اساس برآورد و پیش بینی انجام شده، امسال ۱۶۵ هزار تُن گندم در استان تولید می شود که ۱۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

«محمدجواد تشکری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: پیش بینی می شود با توجه به اصلاح قیمت گندم، حدود ۷۰ هزار تُن گندم در استان خریداری شود که میزان خرید این محصول ۱۳۰ درصد نسبت به پارسال افزایش خواهد یافت.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی افزود: بارندگی در اردیبهشت ماه، مناسب پیش بینی شده که سبب افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی عملکرد در دیمزارهای استان می شود.

 

وی گفت: میانگین عملکرد گندم آبی 3.5 تُن و گندم دیم یک تُن است و در برخی از اراضی که دارای منابع‌ آبی پایدار است پنج تا ۶ تُن گندم تولید می شود.

 

تشکری خاطرنشان کرد: امسال ۴۷ هزار هکتار گندم آبی، ۹۴ هزار هکتار گندم دیم، ۲۶ هزار و ۵۰۰ هکتار جو آبی و ۲۳ هزار و ۲۰۰ هکتار جو دیم کشت شده است.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: به علت کاهش بارندگی ها، وضعیت تولید در دیم در برخی از نقاط استان بسیار پایین پیش بینی می شود به طوری که برآورد می شود در هر هکتار حدود ۳۵۰ کیلوگرم گندم برداشت شود.

 

 

کد خبر 1172357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha