بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه های عمرانی و خیری در استان یزد

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه سفر خود به یزد از چندین پروژه عمرانی و خیری یزد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور که صبح امروز به استان یزد سفر کرده است پس از بازدید از بیمارستان خیری شهرستان اشکذر از چندین پروژه عمرانی و خیری در استان بازدید کرد.

وی در ادامه سفر خود از از مدرسه خیرساز محمدحسین غفوری بهره برداری کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور در این بازدید با اشاره به ایجاد برنامه تحولی در استان گفت: برنامه تحولی که در استان تهیه شده باعث می شود همه فعالیت های آینده استان بر اساس این برنامه باشد.

وی با اشاره به ساخت این مدرسه خیری اظهار داشـت: آنچه که مردم داشته اند برای حفط اسلام و انقلاب در طبق اخلاص نهادند و این خانواده شهید هم برای فرهنگ این مرز و بوم خدمت کرده اند.

مرتضوی با بیان اینکه انسان های خیر بعد از وفاتشان نیز همواره خیرات و مبرات برای آنها ذخیره میشود و از آن بهرمند می شوند، تصریح کرد: فعالیت در زمینه فرهنگ که برای تعلیم و تریبت انجام می شود ثوابی مضاعف دارد و همه دانش آموزانی که در این مدرسه تحصیل کرده و در آینده به جامعه خدمت می کنند در ثواب فعالیت آنها شریک هستند.

این مدرسه در زمینی به مساحت ۱۹۰۰ مترمربع با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع احداث شده که هزینه اجرای آن ۱۹ میلیارد تومان بوده که توسط خیر و دولت تامین شده است.

مرتضوی در ادامه نیز به شهرستان میبد سفر کرد و از پروژه های عمرانی این شهرستان از جمله فولاد میبد بازدید کرد.

وی در بازدید از فولاد میبد، به عنوان یکی از طرح های راکد استان یزد بیان کرد: کارخانه فولاد میبد یکی از واحدهای صنعتی که سالها راکد مانده و اقای رئیس جمهور در زمان مسوولیت قوه قضاییه دستور راه اندازی این پروژه را صادر کردند و در سفر به استان هم پیگیر راه اندازی آن بودند.

وی عنوان کرد: با پیگیری های بعمل آمده از تهران و استانداری یزد، تفاهم نامه ای برای راه اندازی این واحد صنعتی با شرکت ایمیدرو قطعی شده است و عوامل شرکت حضور دارند و نسبت به راه اندازی آن برنامه ریزی می کنند و طی آخرین تماس با مسئولان شرکت وعده داده شد تا پایان سال این پروژه با تامین نیازها و سرمایه در گردش و تامین مناسب برای بازسازی، راه اندازی شود.

مرتضوی ادامه داد: همچنین برای پروژه های راکد استان و پروژه های صنعتی نیز منابع مناسبی در قالب تسهیلات و اعتبارات پیش بینی شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: پروژه های نیمه کاره استان نیز از اولویت هاست و برای این منظور ۷ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 

کد خبر 1172394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha