ورود زائران به امامزاده سید ابراهیم (ع) لاهرود در ایام تعطیلات عید فطر ۴۰ درصد رشد داشت

رابط کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود از رشد ۴۰ درصدی حضور زائران، گردشگران و مسافران ایام تعطیلات عید فطر در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) نسبت به سال ۱۳۹۸ خبر داد.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: آستان مقدس امامزاده حضرت سید ابراهیم بن موسی کاظم (ع) شهر لاهرود بیشترین ورود زائران، گردشگران و مسافران در ایام تعطیلات عید فطر را داشت و مورد زیارت خیل عظیم عاشقان اهل بیت (ع) قرار گرفت.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: پس از 2 سال وقفه در مسافرت های ایام تعطیلات عید فطر به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال مسافرت ها افزایش یافت و به این ترتیب حضور زائران و مسافران در امامزاده سید ابراهیم (ع) نسبت به سال های قبل از شیوع کرونا حدود 40 درصد رشد داشت.

 

وی ادامه داد: آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) در مسیر قله و دامنه سر سبز سبلان قرار دارد و موقعیت ویژه جفرافیایی این امامزاده جلیل القدر یکی از علل ورود بیشترین زائران و مسافران به حرم مطهر آن حضرت است.

 

اسبری اظهار داشت: دومین علت ورود بیشترین زائران و مسافران به آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) این است که آن حضرت به لحاظ تشرف از خراسان به شهر لاهرود، شهرت منطقه ای، استانی و حتی ملی دارد و هدیه نفیس تربت خراسان به مردم منطقه بوده و به عنوان گرانبهاترین میراث فرهنگی تربت خراسان در شمالغرب کشور محسوب می شود.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود اولین و تنها امامزاده ای است که در استان اردبیل دارای زائر سرا با امکانات رفاهی و بهداشتی جهت اسکان موقت زائران و گردشگران هست که از علت دیگر ورود بیشترین مسافران و گردشگران به حرم مطهر آن حضرت بشمار می رود.

 

کد خبر 1172399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha