کارگران نمونه شرکت کالسیمین استان زنجان تجلیل شدند

به مناسبت روز کار و کارگر از کارگران نمونه شرکت کالسیمین استان زنجان طی مراسمی تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس دادگاه عمومی بخش دندی در این آیین با تبریک روز کار و کارگر اظهار کرد: هر فردی در محدوده مسئولیت خود کارگر است و تنها خداوند صاحب کار است. 

 


حجت الاسلام الهی زاده با بیان اینکه اگر کارگر از جامعه حذف شود چیزی از جامعه نمی ماند، گفت: باید همه جامعه، قدردان کارگران باشند و از آنان حمایت کنند.

 


وی با اشاره به اینکه کارگری امری مقدس است و کارگر در حال جهاد فی سبیل الله هستند، تصریح کرد: حضرت رضا می فرمایند کسی که کارگری می کند و برای خانواده خود روزی می برد پاداشی بیشتر از جهاد فی سبیل الله دارد.

 


حجت الاسلام الهی زاده به معراج پیامبر اشاره کرد و افزود: در معراج خداوند خطاب به آن حضرت فرمودند عبادت بخش های متعددی دارد و 9 بخش آن مربوط به روزی حلال است و باید تلاش کنیم تا در  جامعه مردم به دنبال کسب روزی حلال کسب باشند و خداوند از این افراد حمایت می کند.

 


وی یادآور شد: کارگران باید خود به جایگاهشان ارزش قائل شوند و امین بودن در کار از شروط این جایگاه است.

 


فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه ارج نهادن به مقام کارگران رسالت همه است گفت: در اسلام جایگاه ویژه ای برای کارگران قائل شده است و کارگری که اسلام از ان باد می کند ویژه و متعالی است.

 


خدابنده لو به دیدگاه های غرب از کارگر  و سوء استفاده از جایگاه انان اشاره کرد و گفت این دیدگاه موجب اختلاف طبقاتی و ظلم به این قشر بود.

 


وی با یاداوری اینکه چرخه اقتصادی جامعه به دست کارگر می چرخد و پویایی جامعه به کارگران وابسته است.

 


این مسئول به ارتباط نامگذاری سال با کارگران اشاره کرد و افزود: بایستی شعارهای سال اولویت همه باشد و چرخه اقتصادی کسور را به حرکت دراورد و اگر نقش کارگر را حذف کنیم هیچ توسعه ای در کار نخواهد بود.

 


وی به فضای کسب و کار در جامعه اشاره کرد و گفت: دشمن از نظر تکنولوژی و فناوری ما را تحریم کرده است ولی پشتکار کارگران این تحریم ها را خنثی کرده است.

 


فرمانده سپاه ناحیه ماهنشان افزود: امنیت و سلامت از ملزومات کار است و اگر امنیت در جامعه حاکم نباشد هیچ کاری به نتیجه نخواهد رسید.

 


وی افزود: استکبار جهانی و تحریم ها سرمنشا مشکلات اقتصادی کشور است، اگر امروز امنیتی در کشور ما حاکم است به دلیل حضور مدافعان حرم است. در زمانی که داعش در سوریه قتل عام وحشیانه به راه انداخته بود نیروهای ما توانستند این گروه را سرنگون کنند.

 


وی یادآور شد: هجمه های بسیاری متوجه کشور ما است ولی با درایت مقام معظم رهبری بسیاری از این هجمه ها خنثی می شود.

 


این مسئول با یادآوری اینکه با روی کار آمدن دولت انقلابی بسیاری از مشکلات در حال حل شدن است، گفت: عدم مدیریت ارز موجب قاچاق کالا در کشور می شود از اینرو لازم است تا دولت با سازوکارهای مناسب وضعیت ارز را مدیریت کند.

 


مسئول زکات کمیته امداد انگوران و بخش دندی نیز در سخنانی افزود منطقه ما یک منطقه زرخیز است ولی جزء مناطق محروم محسوب می شود متاسفانه در این منطقه 62 یتیم وجود دارد.

کد خبر 1172406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha