لااله الاالله صندوق همه خیرات است

حجت الاسلام دانشمند گفت: لااله الاالله صندوق همه خیرات است و مداومت در این ذکر و توجه به ادعیه ها به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم در زندگی با دوری از منیت و خودبینی، به خدا خواهیم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مازندران، حجت‌الاسلام «مهدی دانشمند» امروز(15 اردیبهشت)  در پنجاهمین آیین یادبود آیت‌الله شیخ محمد کوهستانی(ره) و فرزند برومندشان حجت الاسلام محمداسماعیل کوهستانی(ره) در کوهستان بهشهر اظهار کرد: آیت‌الله کوهستانی(ره) عالم ملکوتی و اهلسلوکی بود که با نگاه ملکوتی ، ساده زیستی، مردم داری و نیکی به والدین ماندگار شد.

 

خطیب توانمند کشوری افزود: توجه به والدین و تجلیل و تکریم مادر بعد از رحلت پدر از وظایف مهمی بود که آیت‌الله کوهستانی(ره) به درستی از عهده آن برآمد و همین تکریم والدین موجب شد تا به دلیل گریه های مادرش و عمل به وظیفه از نجف به روستای کوهستان بهشهر عزیمت کرده و حوزه علمیه کوهستان را بنا کند.

 

وی خاطر نشان کرد: آیت‌الله کوهستانی(ره) با ساده زیستی و  و با ذوق شاگردانی را تربیت کرد که هم اکنون منشأ خیرات و برکات فراوان هستند و اکنون هم باید طلاب و روحانیونی که در قم به تحصیل مشغول بوده و هستند با در دستور کار قرار دادن سیره و روش این مرد و عالم بزرگ دینی، به شهرهای خود عزیمت کرده و به جوانان خود خدمت کنند که امرو زجامعه به منبر و واعط و خطیب در تمام نقاط کشور نیازمند است.

 

حجت الاسلام دانشمند گفت: لااله الاالله صندوق همه خیرات است و مداومت در این ذکر و توجه به ادعیه ها به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم در زندگی با دوری از منیت و خودبینی، به خدا خواهیم رسید.

 

این خطیب افزود: بزرگداشت آیت‌الله کوهستانی(ره) و فرزند برومندشان روز بیداری ماست تا در ادامه راهشان قرار گرفته و کسب فیض کنیم و همنان که احترام به والدین، توجه به ادعیه ها و مداومت در قرائت آن، ساده زیسست و مردم داری و خداترسی را در زندگی رعایت می کردند نا هم در ادامه راهشان این موارد را رعایت کنیم.

وی یادآور شد: ریشه کار آیت الله کوهستانی از خانواده و والدین مهیا شد تا در باغستان امام صادق(ع) میوه دهد و اگر ما آرزو داریم که فرزندانی صالح تربیت کنیم باید از خودمان شروع کرده و عامل به ارزش های دینی و الهی باشیم.

 

به گزارش شبستان، آیت‌الله ‌العظمی حاج شیخ محمد کوهستانی(ره) از علما، بزرگان و مفاخر دینی و علمی شهرسان بهشهر در شرق مازندران است که در سال ۱۲۶۷ هجری شمسی در روستای کوهستان از توابع بخش مرکزی بهشهر چشم به جهان گشود و شناساندن شخصیت جامع الاطراف  ایشان می تواند برای نسل جوان ما الگوی عملی و چراغ راه و بیداری مردم  باشد.

 

آیت الله محمد کوهستانی مازندرانی(ره)، از علمای برجسته مازندران، فقیه بزرگ، حکیم فرزانه و عارف وارسته‌ای بود که سراسر عمر با برکتش را در مسیر تهذیب و تزکیه نفس سپری کرد و با تأسیس حوزه علوم دینی شاگردان بسیاری تربیت کرد که هرکدام امروز در جایگاه های مختلف کشوری و لشگری سکان دار هستند.

از محضر این استاد فرزانه عالمان شاخصی همچون آیت‌الله شهید هاشمی‌نژاد کسب علم کردند.

آیت‌الله کوهستانی هشتم اردیبهشت ۱۳۵۱ به ‌علت بیماری، جان به جان‌آفرین تسلیم کرد و پیکر پاکش پس از تشییع باشکوه در روستای کوهستان و شهرستان بهشهر، بنا به وصیت به مشهد مقدس منتقل و در جوار بارگاه امام رضا (ع) در «دارالسیاده» به خاک ‌سپرده شد.

 

آیت‌الله حاج شیخ محمداسماعیل کوهستانی تنها فرزند پسر آیت‌الله کوهستانی هم ۱۶فروردین ۱۳۹۹ به علت بیماری درگذشت.

 

حاج شیخ اسماعیل کوهستانی از سال ۱۳۵۱ و پس از درگذشت آیت‌الله کوهستانی مدیریت حوزه علمیه کوهستان را به عهده داشت و اکنون بعد از درگذشت ایشان، فرزند بزرگوارشان حجت الاسلام «عبدالکریم کوهستانی» مدیریت حوره علمیه کوهستان بهشهر را برعهده دارند.

کد خبر 1172443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha