منابع صندوق تامین اجتماعی باید در راستای رفاه کارگران هزینه شود

خاتمی با اشاره به حمایت تامین اجتماعی از جامعه کارگری، افزود: منابع موجود صندوق تامین اجتماعی باید موجب رشد و توسعه اقتصادی و تامین اجتماعی کارگران تحت پوشش باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی امروز همزمان با برگزاری همایش روزجهانی کار گردر سالن همایش های اتاق بازرگانی زنجان با حضور مسئولین و امام جمعه،  کارگران و کارفرمایان نمونه استان از واحدهای تولید در حوزه های مختلف اظهار کرد: کارگران کشور ما حتی درشرایط تحریم نیز تسلیم شرایط نشدند.

 


سید مرتضی خاتمی، با بیان اهمیت عمل به  معارف حقه دینی جامعه ایران در خصوص احترام به شان جامعه کارگری ایران، ادامه داد: حق و حقوق روابط کار و قوانین بین المللی باید نسبت به رسمیت شناختن وضعیت کارگران بیش از پیش فعال باشد.

 


وی،  با اشاره به وجود تنگناهای موجود زندگی جامعه کارگری، نبود امنیت شغلی و مشکلات مسکن کارگری موجود در جامعه، گفت: در این زمینه با نبود توجه کافی و در حد شان و منافع  کارگران  نمره قبولی نداریم.

 


رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به حمایت تامین اجتماعی از جامعه کارگری، افزود: منابع موجود صندوق تامین اجتماعی باید موجب رشد و توسعه اقتصادی و تامین اجتماعی کارگران تحت پوشش باشد.

 


وی، با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری تامین اجتماعی درحوزه تقویت نیروی کار و کشور، تصریح کرد: متاسفانه با وجود گستردگی چتر اجتماعی، تامین اجتماعی از عمق مناسبی در این خصوص برخوردار نیست.

 


به  گفته خاتمی رکورد می تواند یکی از مشکلات در این زمینه باشد، که درمورد سرمایه گذاری برای آتیه کارگران این سازمان نیز کارنامه قابل قبولی ندارد.

 


وی،  دلیل دیگر را وضع قوانین و مقررات سیاسی عنوان کرد و گفت: این مصوبات منافات با زندگی اجتماعی جامعه کارگری دارد و سازمان تامین اجتماعی فراگیرترین صندوق بیمه ای در کشور است و دومین تولید کننده درمان و اولین صنعت بیمه ای که دارای کاستی های است از جمله  کسری 50هزار میلیاردی سرمایه ای را شاهد هستیم.

 


وی، زنگ خطر تامین اجتماعی را در خصوص عدم پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از طرف دولت برشمرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی نیاز به مداخلات فوری دارد.

 


نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نبود مدیریت موفق در جهت گیری در نمایندگان و وزارت کار ، تعاون ، رفاه اجتماعی را دراین زمینه  شاهد هستیم، یادآورشد: رشد اسمی دستمزد کارگران تامین کننده زندگی کارگران نخواهد بود، این مورد باید به صورت رسمی اقدام شوئد.

 


وی، حفظ منابع سازمان را ضروری عنوان کرد و گفت: دستهای در جریان است که به این سازمان بعنوان حیاط خلوت در راستای منافع عده ای عمل کند.

 


این مسئول با اشاره به نبود علم مدیریت و بیمه در سازمان تامین اجتماعی و نبود شفافیت در این حوزه تصریح کرد: با تغییر مدیران و، وزیران نیز شاهد تغییر نخواهیم بود.

 


عضو کمیسیون بهداشت مجلس  شورای اسلامی، بابیان اینکه دولت تحول باید رویکردهای متحولانه داشته باشد، یادآور شد: مدیران فاسد باید برکنار و مردم و مسئولین شاهد رویکرد تحولات در جامعه باشند.

 


وی ، در خصوص حذف ارزترجیحی نیز، تاکید کرد: راهکارهای حذف ارز ترجیحی هنوز ارائه شده است.

 


خاتمی،  با اشاره به اهمیت تمهیدات تامین دارو با زمزمه های افزایش قیمت، افزود: تا زمانی که منابع بیمه ای تامین نشده است،  صحبت در این خصوص جزو محالات است.      

 

        
این مسئول، با بیان اینکه بیمه ها در شرایط موجود دارای زیان انباشه هستند، افزود: در مورد افزایش قیمت گندم  استان زنجان جزو استانهای پایلوت کشوری است.

 


وی تصریح کرد: ما مخالف حذف ارز ترجیحی نبوده و نیستیم ولی معتقد هستیم ارز ترجیهی باعث فساد است.

 


خاتمی با بیان اهمیت اتخاذ تمهیدات ویژه در این راستا ، افزود: ایجاد دوگانگی و تمایل به گروه چپ و راست در حال حاضر فاقد ارزش است و  معیار باید همگان باید برداشتن گام در مسیر درست باشد.

 


وی، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم جرات این کار را پیدا کرده است؛ باید در کنار هم در گذر از این برهه سخت تاریخی با اتحاد مانع مرزبندی ها و خط کشیهای کاذب باشیم.

 


نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس، با اشاره به مطالبات دانشگاه های پزشکی در خصوص پرداخت دیون بیمه ای در کشور، تاکید کرد: پرداخت به موقع مطالبات بیمه ای حائز اهمیت است.

 


این مسئول با اشاره به واقعی شدن تعرفه ها ، تصریح کرد: نباید سوبسید را از جیب صنوف مختلف دریافت کرد.

 


وی، با بیان اینکه ضروری است روشنگری ها در جامعه  رواج پیدا کند، گفت: ضروری است از سیاه نمایی های فضای مجازی نیز با کمک گرفتن از همت رسانه های گروهی و کارشناسان پرهیز شود.

کد خبر 1172466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha