ابرقدرتی آمریکا در نظم جدید جهانی در حال افول است/ برخورد با گرانی‌های بی‌منطق و لجام‌گسیخته مطالبه به حق مردم است

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه مردم توقع دارند که دولت و رییس‌جمهور برای توقف گرانی‌های بی‌منطق و لجام‌گسیخته و سودجویی‌های دلالان فاسد جهادی وارد عمل شوند، گفت: ابرقدرتی آمریکا در نظم جدید جهانی در حال افول است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(16 اردیبهشت) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه هشتاد و سوم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که ای بندگان خدا! هم اکنون که ریسمان مرگ بر گلوی شما نیفتاده و روح (برای بدست آوردن کمالات) آزاد است و بدنها راحت و می توانید با کمک یکدیگر مشکلات را حل کنید و هنوز مهلتی دارید و فرصت برای تصمیم گرفتن باقی است و راه توبه و بازگشت از گناه باز است، از این فرصت های گرانبها استفاده کنید! پیش از آنکه در سختی، تنگنا، ترس و نابودی قرار گیرید و پیش از فرا رسیدن مرگی که در انتظار است و قبل از آنکه دست قدرت خداوند قوی مقتدر، شما را بگیرد، آری پیش از همه اینها، فرصت را مغتنم بشمرید و زاد و توشه برگیرید.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدها نفر از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی، افزود: معظم له در این دیدار فرمودند امروز جهان در آستانه یک نظم جدید است، یک نظم بین‌المللی جدید در پیش است، برای دنیا در مقابل نظم دو قطبی که بیست و چند سال پیش بود، آمریکا و شوروی، غرب و شرق و در مقابل نظم تک‌قطبی که بوش پدر بیست و چند سال پیش اعلام کرد.

 

وی ابراز کرد:  البته رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش‌از این نسبت‌به تولد این نظم خبر داده بودند، اما تحولات اخیر به‌ویژه جنگ اوکراین نشان داد که جهان در آستانه تولد یک نظم جدید است، آمریکا حدود سه دهه نظم موردنظر خود را به‌عنوان نظم برتر در عرصه جهانی معرفی کرد، اما به دلیل اقتصادی و شکست‌های نظامی و سیاسی این نظم درحال جابه‌جایی با نظم دیگر است.

 

امام جمعه چوار بیان کرد:  در نظم جدید دیگر آمریکا قدرت تعیین‌کننده نخواهد بود و صرفاً کشوری در میان کشورهای قدرتمند خواهد بود و نخواهد توانست اهداف خود را به‌صورت یک‌جانبه محقق کند، در ماجرای اوکراین این ضعف آمریکا به‌خوبی نهادینه شد و این کشور با وجود تهدیدهای زیاد نتوانست مانع از شروع جنگ شود.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت:  در نظم جدید درحال تولد، نقش کشورهای منطقه‌ای به‌شدت افزایش خواهد یافت و کشورهایی مانند ایران، چین، روسیه و هند در ردیف کشورهای تاثیرگذار در مقیاس جهانی مطرح خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال‌های گذشته همواره به این نکته تاکید داشتند که قدرت ایالات‌متحده درحال افول است و نباید به آن دل بست و اکنون با توجه به تبعات جنگ اوکراین مجدداً تأکید کردند این جنگ نیز نشان از کم شدن قدرت آمریکا و افول آن دارد و می‌تواند به‌عنوان پایانی برای نظم جاری بین‌المللی قلمداد شود و ایران باید برای بازیگری در نظم جدید جهانی آماده شود.

 

امام جمعه چوار با اشاره به کارنامه دولت و انتظارات مردم، اظهار کرد: مردم می‌بینند رئیس‌جمهور و وزرای دولت او شبانه‌روز مشغول تلاش و جهاد هستند، با آنان می‌نشینند و درد و دل آن‌ها را از نزدیک می‌شنوند، موضوع رفع موانع تولید را دائماً پیگیری می‌کنند، با قوای دیگر همراهی و تفاهم خوبی دارند همین کارنامه خوب و سابقه ارزشمند هشت‌ماهه انتظارات مردم را به‌درستی بالا برده‌است.

 

حجت الاسلام میهن پرست افزود:  واضح است که مردم بین شرایط کنونی و قبل تفاوت می‌گذارند اما انتظارشان از دولت انقلابی و جهادی بسی بالاتر است، دولت به‌خوبی می‌داند که مردم ما به‌ویژه اقشار محروم کشور در تنگنای کم‌سابقه و سختی معیشت توان سوز هستند.

 

وی گفت: مردم توقع دارند که دولت و رییس‌جمهور برای توقف گرانی‌های بی‌منطق و لجام‌گسیخته و سودجویی‌های دلالان فاسد و دست‌های اخلال‌گران پشت‌پرده و نفوذی‌های مفسد اقتصادی که در بزنگاه‌های حساس اقتصاد کشور جا خوش کردند و رنج مردم را در شرایط جنگ بی‌امان اقتصادی دوچندان کردن وارد عمل جهادی شده و این با همراهی قوه قضاییه که بحمدالله در میدان حاضر است قاطعانه و مؤثر با زیاده‌خواهان و اخلال‌گران اقتصادی برخورد کنند.

 

امام جمعه چوار یادآور شد: سرعت‌عمل و جدیت در حل مشکلات فوری معیشتی مردم علاوه‌بر جلب اعتماد مردم به کمک دولت خواهد آمد و قطعا مردم نجیب و صبور انقلابی ما کمک‌کار دولت در ادامه این راه پرفرازونشیب هستند.

 

حجت الاسلام میهن پرست ابراز کرد: پنجمین دور مذاکرات ایران و عربستان اخیراً در بغداد برگزار شد و طبق اعلام مقامات عراقی دو طرف به تفاهم بسیار نزدیک شدند، در دور اول نمایندگان و مقاومت امنیتی دو طرف در مذاکرات حضور یافته‌اند و به‌نظر می‌رسد در مذاکرات آینده وزرای خارجه دو کشور حضور داشته باشد.

 

 امام‌جمعه چوار با اشاره به دلایل عقب‌نشینی عربستان از یمن اظهار کرد: شکست سیاست ایجاد دشمن فرضی، شکست در تصویرسازی موهوم از بن‌سلمان و عربستان و شکست ترامپ و وجود روابط سرد با ایران از مهم‌ترین دلایل عقب‌نشینی عربستان است.

 

وی خاطرنشان کرد: محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی مذاکره با ایران را به‌عنوان یک استراتژی در پیش نگرفته‌است، بلکه شکست‌های داخلی و منطقه‌ای، وی را در تنگنایی قرار داده‌است که راهی جز مذاکره با ایران ندارد.

 

امام جمعه چوار گفت:  به‌نظر می‌رسد باید دور ششم مذاکرات با ایران را دور نهایی آن دانست و وزرای خارجه دو کشور ازسرگیری روابط دو کشور را اعلام خواهند کرد، البته این به‌معنای پایان اختلافات به ویژه در زمینه جنگ یمن و حمایت‌های ریاض از تروریست‌ها در منطقه نخواهد بود.

کد خبر 1172484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha