ایران باید آماده تاثیر گذاری در نظم جدید جهانی باشد

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: آمارها نشان دهنده افول قدرت اقتصادی آمریکا است و جنگ اوکراین و تبعات آن نشان از کاهش قدرت آمریکا و افول آن دارد و ایران باید آماده تاثیر گذاری در نظم جدید جهانی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۶ اردیبهشت ماه حجت الاسلام «کاظم صادقی» ضمن سفارش به تقوای الهی، گفت: یکی از معضلاتی که در جامعه ما وجود دارد بهانه جويی است که مبنا و اساسی ندارد و گاهی موجب می شود تا روابط خانوادگی به هم بریزد‌ و ریشه های آن را می‌توان در عقده روانی دوران کودکی و لجاجت دانست.

 

امام جمعه زهکلوت با یادآوری فاجعه ۸ شوال و تخریب اماکن مقدسه توسط عربستان سعودی و وهابیت بیان کرد: در تاریخ ۸ شوال وهابیت و جریان سعودی به مسجد النبی  خسارت سنگینی زدند و اماکن مذهبی را تخریب کردند که با واکنش مسلمانان جهان روبرو شد.

 

وی افزود: عربستان مشروعيت خود را مورد خدشه می دید در پی جلب نظر کشورهای اسلامی برآمد اما حکومت پهلوی و مصر زمینه ساز این جنایت بودند و مجمع اعتراضات را کنترل کردند و ما مسلمانان نباید این فاجعه‌ تاریخی را فراموش کنیم بلکه آن را برای نسل های آینده تبیین و روشنگری کرد.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در ۸ ماه گذشته‌ و انتظارات مردم ابراز کرد: رئیسی باب حضور مردم و گفتگوی با مردم را باز کرد و هم چنین افزایش تجارت خارجی به خصوص همسایگان، فروش نفت، دور زدن تحریم ها، بدهی به میراث گذاشته دولت قبل را پرداخت، همین کارنامه خوب انتظارات مردم را بالا برده است.

 

خطیب نماز جمعه زهکلوت خاطرنشان کرد: واضح است که انتظارات مردم از دولت خیلی بیشتر از این ها است بنابراین دولت باید فکر اساسی در حوزه معیشت مردم کند که این کار علاوه بر جلب اعتماد، قطعا به کمک دولت خواهد آمد.

 

وی با اشاره به زمزمه های حذف یارانه ترجیحی برخی کالاهای اساسی، اظهار کرد: تداوم سیاست های گذشته برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی فساد زا است و یکی دیگر از بی تدبیری های دولت گذشته ترجیح واردات گندم به جای حمایت از کشاورزان و عدم حمایت از خود کفایی در این حوزه است.

 

حجت الاسلام صادقی در خاتمه مهمترین شاخصه نظم جدید جهانی را افول آمریکا دانست و تصریح کرد: آمارها نشان دهنده افول قدرت اقتصادی آمریکا است و جنگ اوکراین و تبعات آن نشان از کاهش قدرت آمریکا و افول آن دارد و ایران باید آماده تاثیر گذاری در نظم جدید جهانی باشد.

کد خبر 1172511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha