دولت برای مقابله با گرانی تیم اقتصادی را تقویت کند

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی با بیان‌اینکه دولت برای مقابله با گرانی باید تیم اقتصادی کابینه خود را تقویت کند تا مردم آسیب نبینند، گفت: در این گرانی‌ها باید صدای مردم نیز شنیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «محمد جواد باقری‌ارومی» در خطبه‌های آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان با تسلیت هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در قبرستان بقیع به دست فرقه ضاله و گمراه وهابیت به بیان تفکرات غلط و بی‌ریشه و اساس وهابیت پرداخت.

 

امام جمعه بندر آستارا به افزایش قیمت آرد و برخی محصولات غذایی مانند ماکارونی در هفته گذشته به دلیل حذف یارانه آرد و نان توسط دولت به منظور پیشگیری از قاچاق آرد اشاره کرد.

 

وی در ادامه به بیان راه درست و صحیح تحلیل مسائل و انتقاد از مشکلات پرداخت.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی گفت: نگاه درست و صحیح در تحلیل مسائل، نگاه منظومه ای است، یعنی باید همه مسائل را در کنار هم و در یک مجموعه دید و نباید معیار و شاخص ما برای تحلیل و یا انتقاد فقط یک موضوع  و یک شاخص باشد.

 

وی اضافه‌کرد: اینکه در یک شرایط این‌چنینی بخواهیم موفقیت کشور را فقط به موفقیت در اقتصاد گره بزنیم و شاخص‌های مهم دیگر موفقیت مثل؛ رشد علمی و فناوری، امنیت، سلامت و امثال این‌ها را نادیده بگیریم به دور از انصاف و واقعا ظلم است.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه دولت جدید در عمر هشت ماهه خود بسیاری از بدهی‌های گذشته را تسویه کرده و در شرایطی که با حجم انبوهی از نقدینگی تورم‌زا روبرو بود و از سوی دیگرتوانست با واردات انبوه واکسن ضد کرونا، تلفات کرونایی ۷۰۰ نفر در روز را به ۷ نفر در روز برساند در مجموع عملکرد مناسبی داشته است، اضافه‌کرد: دولت البته کارهای نکرده بسیاری هم دارد که باید آنها را به سرانجام برساند.

 

وی ادامه داد: عده‌ای که فقط به شاخص اقتصادی نگاه می‌کنند و بدون در نظر گفتن سایر خدمات انجام گرفته با یک افزایش قیمت تاب و توان خود را از دست می‌دهند و از مداح و سخنران گرفته تا فعال سیاسی و اجتماعی، شمشیر را از رو ببندند و بخواهند دولت را تخریب و تضعیف کنند اصلا شایسته نیست.

 

حجت‌الاسلام باقری‌ارومی هر چند نقدهایی به دولت وارد است اما این دولت هنوز در ابتدای راه است و فرصت برای زنده کردن امید و بازآفرینی اعتماد مردم نسبت به نظام را دارد و نیازمند حمایت و پشتیبانی است، افزود: در این بین باید صدای مردم هم شنیده شود مردم می پرسند: یارانه ۴۵۰ تومانی چه شد؟ دولت برای مقابله باگرانی باید گروه اقتصادی کابینه خود را تقویت کند تا مردم آسیب نبینند.

 

امام جمعه بندر آستارا با تبریک هفته هلال احمر، آن را یک مجموعه مردمی و متخصص دانست که در انجام خدمات و اقدامات انسان دوستانه پیشتاز است و محل بسیار مناسبی برای جوانان علاقمند به خدمت خالصانه به جامعه بشری بر مبنای صلح و دوستی است.

کد خبر 1172521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha