هوشیاری ملت در نبرد ترکیبی اقتصادی و رسانه ای دشمن/صنایع آران و بیدگل برای علم و تولید دانش بنیان هزینه کنند

امام جمعه موقت آران و بیدگل بر ضرورت هوشیاری مردم در نبرد ترکیبی اقتصادی و رسانه ای دشمن تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام «مهدی یوسفیان» در خطبه های این هفته نماز جمعه آران و بیدگل گفت: ایران اسلامی در وضعیت فعلی با نبرد ترکیبی اقتصادی و رسانه ای دشمن مواجه است و مردم باید در این زمینه هوشیار باشند.

 

امام جمعه موقت آران و بیدگل با اشاره به مشکلات اخیر در افزایش قیمت های برخی کالاهای اساسی اظهار داشت: زبان ها به نقد دولت باز است و برخی از این نقدها که عمدتا در فضای مجازی صورت می گیرد قابل قبول و یک سری تخریب و تهمت و افترا و بر اساس عدم آگاهی از شرایط است.

 

علاوه بر دولت، خودمان را هم نقد کنیم

حجت الاسلام یوسفیان ادامه داد: اگر چه مدت کوتاهی از عمر دولت سپری شده اما قابل نقد منصفانه هست اما ما مردم باید خودمان را هم نقد کنیم و از خود بپرسیم رفتارهای ما چقدر درست است وقتی محصول از کارخانه تا مغازه، قاچاق و احتکار و گران فروشی می شود بخشی از نقدها هم بر خود ما مردم وارد است.

 

وی بیان داشت: به عنوان نمونه در بحث آرد جدای از خشکسالی و التهاب فضای بازار جهانی ، چرا عده ای از رانت و فضای حاکمیت استفاده می کنند؛ احتکارگرها و قاچاقچی ها از جنس خود ما هستند و نباید تمام نقدها را به سمت دولت ببریم گرچه برخی از این نواقص هم به عدم نظارت دولت برمی گردد.

 

لزوم پیگیری مطالبات بخش خصوصی آران و بیدگل از دولت

خطیب این هفته نماز جمعه آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش بر مدیریت میدانی مسئولان شهرستان آران و بیدگل تاکید کرد و گفت: فرماندار بایستی با مدیریت میدانی به کمک دستگاه های مسئول در حوزه های مختلف نواقصی که قابل رفع است برطرف و آنچه بر عهده و توانش نیست به مقام های بالاتر گزارش و تا رسیدن به نتیجه مطلوب پیگیری کند.

 

حجت الاسلام یوسفیان خطاب به فرماندار این شهرستان گفت: فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت باید مطالبات بخش خصوصی شهرستان از دولت را پیگیری کند و وظیفه شرعی و قانونی و اخلاقی دولت است که به عقود خود پایبند باشد. این نمی شود که بخش خصوصی در شهرستان سرمایه گذاری کند و دولت به تعهداتش عمل نکند و پروژه ها معطل بماند.

 

وی ادامه داد: امروز بسیاری از مردم در فضای ادارات، مدارس و حتی در بخش خصوصی سوالات فکری و فرهنگی و نیازهای معنوی دارند که باید پاسخ داده شود، لذا پیشنهاد بنده به فرماندار این است که اتاق فکری همراه با نخبگان فرهنگی و حوزی در شهرستان تشکیل شود و مشکلات و دغدغه ها احصا و برنامه ریزی لازم برای رفع دغدغه ها صورت پذیرد.

 

صنعت آران و بیدگل باید برای علم و تولید دانش بنیان و تکنولوژی هزینه کند

امام جمعه موقت آران و بیدگل ادامه داد: این شهرستان در صنعت فرش نه تنها قطب فرش ایران است بلکه در جهان حرف برای گفتن دارد و این نمی شود که داعیه دار عنوان قطب صنعت فرش باشیم ولی در مواد اولیه و تکنولوژی نگاه مان به خارج از کشور باشد، لذا صنعت شهرستان باید برای علم و تولید دانش بنیان و تکنولوژی هزینه کند.

 

حجت الاسلام یوسفیان در پایان با تسلیت فرارسیدن هشتم شوال گفت: در این روز قبور ائمه در قبرستان بقیع توسط تفکر باطل و انحرافی وهابیت تخریب شد و این تفکر در واقع شعائر الهی را تخریب کرد.

کد خبر 1172539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha