دشمن درصدد ترویج بی احترامی به روحانیت در جامعه است

حچت الاسلام آل حبیب گفت: بی احترامی به روحانیت موضوع دیگری است که دشمن درصدد است آن را در جامعه ترویج دهد و برای آن نقشه کشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رودسر، حجت‌الاسلام «نصیر آل حبیب» امروز (جمعه، ۱۶ اردیبهشت) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: خودم و همه نمازگزاران را به رعایت تقوا، پرهیز از گناهان و انجام واجبات الهی دعوت می‌کنم.
 
امام جمعه موقت شهرستان رودسر یکی از راههای سپاسگزاری از نعمات الهی را طبق آیات قرآن کریم کسب تقوای الهی و پرهیزکاری دانست و عنوان کرد: نعمات بسیار زیادی در عالم در اختیار بشر قرار داده شد و انسان در برابر این همه نعمت باید از خداوند متعال شاکر باشد.
 
آل حبیب ضمن اشاره به خطبه ۶۲ نهج‌البلاغه تصریح کرد: امیرالمومنین علی(علیه السلام) در پایان این خطبه فرمود مرد جنگجو هرگز خسته نمی‌شود و همواره آمادگی دارد و فرمود ای مسلمانان و ای شیعه حواستان باشد که اگر در مقابل دشمنان اسلام بیخیال باشید و در فکر حربه‌های آن نباشید و برای آینده خود برنامه‌ریزی نکنید دشمن هم برنامه خود را پیش می‌برد تا مردم را از اسلام، دین و خداوند دور کند.
 
وی برخی از طراحی‌ها و برنامه‌هایی که دشمن علیه انقلاب و ایران اسلامی اجرا میکند را برشمرد و ابراز داشت: مسئله حجاب و عفاف یکی از این نقشه‌های دشمن است و می بینیم که برخی از بانوان با یک وضع ضد اسلامی در جامعه حضور پیدا می کنند در حالیکه برخی از آنان اهل نماز و تدین هستند.
 
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) رودسر با بیان اینکه غیرت مردان مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است افزود: اینکه مردی برایش فرقی نکند که همسرش چگونه وارد جامعه شود و نسبت به همسر و فرزندانش بیخیال باشد، این همه از ترفندهای دشمن است و اگر دولت جمهوری اسلامی و مجلس جلوی این امر را نگیرند یقین بدانید وضع از این هم بدتر خواهد شد.
 
امام جمعه موقت شهرستان رودسر با تاکید بر اینکه مسئولان مربوطه، وکلای مجلس و دولت جمهوری اسلامی باید نسبت به قضیه عفاف و حجاب کاری انجام دهند گفت: ما هم پشتیبان هستیم و امیدواریم با وضع قوانین خوب این مشکل از جامعه رخت بربندد.
 
آل حبیب ابراز داشت: بی احترامی به روحانیت موضوع دیگری است که دشمن درصدد است آن را در جامعه ترویج دهد و برای آن نقشه کشیده است قاطبه روحانیت دغدغه دین و فرهنگ دارند و برای اسلام خون جگرها می‌خورند و امثال شهید مطهری ‌ها و شهید مفتح ها از جمله این شخصیتهای برجسته هستند.
 
وی ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان و اساتید حوزه و دانشگاه اذعان کرد: فرهنگ جامعه در اختیار روحانیت است و روحانی بالای منبر، و پشت تریبون وعظ و خطابه می‌گوید و از شهادت‌ها و رشادت‌های پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت علیهم السلام و از مسائل و مبانی دینی برای ما سخن میگویند و همه ما وظیفه داریم از روحانیت پشتیبانی کنیم.
 
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) رودسر ادامه داد: انشالله به کوری چشم همه دشمنان، روحانیت انقلابی در مقابل یاوه گویی های دشمنان خارجی و داخلی محکم ایستاده است و مسیر خود را همچنان ادامه خواهد داد. 
 
امام جمعه موقت شهرستان رودسر اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه‌های دشمن علیه اسلام و انقلاب مسئله حمله به سبز پوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، در حالیکه سپاه همانند سایر نیروهای دیگر برای پاسداری از اسلام و انقلاب تو دهنی های زیادی به دشمن زده اند و همه ما این افتخارات را بارها در منطقه دیدیم و همین امر موجبات عصبانیت دشمن را فراهم کرده است.
 
آل حبیب تصریح کرد: بی اعتمادی نسبت به مسئولان و ترویج عرف گرایی و بی عیب نشان دادن جهان مدرن از دیگر توطئه‌هایی است که دشمن علیه انقلاب و ایران اسلامی طرح ریزی کرده بنابراین ما باید با انسجام و وحدت خود دشمن را ناامید سازیم.
 
وی در خطبه‌های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر باردیگر همه نمازگزارن را به رعایت تقوای الهی سفارش و دعوت کرد و عنوان داشت: از خداوند متعال سپاسگزارم که به همه ما توفیق داد تا بتوانیم یک ماه تمام با امیال نفسانی مبارزه کنیم و زشتی‌ها و پلشتی‌هایی که در روح ما رسوب کرده بود را بزداییم و تقوای خود را محکم تر سازیم.
 
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) رودسر ضمن اشاره به برخی از مناسبت‌های این هفته اظهار داشت: شنبه پنجم شوال ورود حضرت مسلم به کوفه است و این سفیر رشید و شجاع و شهید آقا ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) که بعدا با آن حالت به شهادت رسید و در همینجا به روح تابناک و مطهر این شهید و سفیر آقا ابا عبدالله الحسین(ع) و همه شهدای اسلام و انقلاب درود می‌فرستیم.
 
امام جمعه موقت شهرستان رودسر ضمن اشاره به مناسبت روز یکشنبه ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر تصریح کرد: این قشر از جامعه همیشه در فکر سلامتی مردم هستند و همواره در صف اول خدمت‌رسانی به مردم قرار می‌گیرند که نمونه بارز این جانفشانی ها را در انواع حوادث و اتفاقات دیده‌ایم.
 
آل حبیب یادآور شد: روز سه‌شنبه تخریب قبور ائمه بقیع توسط وهابیت حاکم در عربستان سعودی است و تاکنون دوبار این قبرستان را در سال‌های ۱۲۲۰ و ۱۳۴۴ تخریب کرده‌اند و حتی قبر پیغمبر اسلام (ص) را هم به توپ بستند و وهابی‌ها اگر جرأت می‌داشتند  و به خود اجازه می‌دادند قبر پیغمبر اسلام (ص) را هم تخریب می‌کردند.
 
وی ابراز داشت: ائمه اطهار (علیهم السلام) امام همه انسانها هستند و فقط به امت اسلام و شیعه تعلق ندارند و امیدواریم خداوند متعال به حق تمام ائمه بزرگواری که در قبرستان بقیع مظلومانه دفن شدند همه کسانی که برای اهل ایمان و شجاعت و تقوا ممانعت ایجاد می‌کنند را نابود بفرماید.
 
مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) رودسر اضافه کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم همه مسلمان و شیعیان را بر همه وهابیت و بر همه کسانی که برخلاف اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام حرکت می کنند پیروز و ظفرمند نماید.
 
امام جمعه موقت شهرستان رودسر مطالبه گری به حق همه ما از دولت جمهوری اسلامی ایران را حق همه دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند مطالبه گری حق ماست اما باید دقت داشته باشیم که آن کلمات، جملات و نوع مطالبه گری که دشمنان خارجی و متاسفانه دشمنان داخلی بر علیه نظام و دولت کریمه و مجلس انقلابی دارند و حرف میزنند مثل آنها حرف نزنیم.
 
آل حبیب خاطرنشان کرد:  همه ما مسأله کمبود آرد و روغن و سایر کالاها را دیدیم در حالیکه دولت جمهوری اسلامی می‌تواند این مشکلات را حل کنند اما کارگزاران دشمن و محتکران و گرانفروشان در داخل هستند و کارشکنی می‌کنند و ما از این ها گله داریم.
 
کد خبر 1172548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha