مسئولان وضعیت معیشت مردم را سامان بخشی کنند

حجت‌الاسلام عبداللهیان گلایه مردم از وضع موجودرا کاملاً به حق و گرانی‌ها را کمرشکن دانست وگفت: مردم از مسئولان می‌خواهند تا وضعیت معیشت را سامان بخشی کنند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، حجت‌الاسلام «حمید عبداللهیان» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود با اشاره به گلایه مردم از وضع موجودگفت: این گلایه مندی کاملاً به حق و گرانی‌های لجام گسیخته کمرشکن است ومردم از مسئولان می‌خواهند تا وضعیت معیشت را سامان بخشی کنند.

 

امام جمعه موقت شاهرود با تأکید بر علت یابی و چاره جویی مسئله فقر و گرانی‌های اخیر ادامه داد: این دولت کشور را با کسری بودجه خاصی تحویل گرفت که این محصول سو مدیریت دولت‌های سابق است نباید در چنین وضعی توقع گل‌وبلبل داشت چراکه کشور با بدهی‌های سنگین تحویل داده شد.

 

وی ضمن بیان اینکه بحث حذف ارز ۴۲۰۰ مطرح کار درست و عاقلانه‌ای که باید اتفاق بیفتد، ابراز داشت: بخشی از عوامل گرانی به همین موضوع برمی‌گردد به عنوان مثال اگر کیسه آرد ۳۷ هزار تومان می‌خریدید برخی اون طرف مرز ۶۰۰ هزار تومان می‌فروختند.

 

حجت الاسلام عبداللهیان با تاکید بر اینکه مردم باید اخبار را رصد کنند، تصریح کرد: سپاه پاسداران در جنوب کشور کشتی‌هایی را می‌گیرد که حامل سوخت قاچاق هستند یعنی اینکه به علت ارزانی در داخل کشور، قاچاقچیان نبض کالاهایی نظیر سوخت و آرد را به دست گرفته و به کشورهای اطراف می‌فرستند.

 

امام جمعه موقت شاهرود جنگ بین اوکراین و روسیه را دیگر عامل تأثیرگذار برگرانی برشمردوافزود: این دو از جمله کشورهای صادرکننده گندم و آرد بودند لذا با وقوع جنگ و توقف صادرات، برخی کشورهای اطراف بر آن شدند که گندم را برای مدت سه سال ذخیره‌سازی کنند و این امر باعث افزایش قیمت جهانی گندم و آرد شد و چشم دلالان را به آرد و گندم ایران دوخت لذا قیمت‌ها باید به روز شود.

 

وی بابیان اینکه عده‌ای سود جو و فرصت طلب از این جریانات سو استفاده کردند، بیان کرد: برخی شرکت‌ها باوجود موجودی انباری آن را از عرضه خارج و از فروشگاه‌ها محصولات خود را جمع کردند تا گران‌تر به مردم بفروشند و به قولی کمبود مصنوعی و تورم انتظاری ایجاد کنند تا قیمت‌ها افزایش یابد.

 

حجت الاسلام عبداللهیان وی با تاکید بر اینکه دچار التهاب سازی در فضای جامعه هستیم و برخی موضوعات فرعی را اصلی و برعکس جلوه می‌دهند، افزود: عده‌ای که از بانیان وضع موجودند امروز مشغول ملتهب کردن وضع اقتصادی و ناامید کردن مردم هستند و هر کس مردم را نامید کند خائن است.

 

لزوم برگزاری مراسم بزرگداشت شیخ کلینی، تخریب قبور مطهر ائمه بقیع (ع) توسط آل سعود، تهذیب نفس و توجه مسئولان به رفع گرانی‌های اخیر از جمله موضوعات مهمی بود که از تریبون نماز جمعه این هفته شاهرود مطرح شد.

کد خبر 1172551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha