زندگینامه شهید حسین نوروزی ابوزیدآبادی

شهید حسین نوروزی، ۲۸ فروردین ۱۳۶۷ مصادف با اوّلین روز ماه رمضان تنها بعد از ده روز حضور در جبهه بود که به عنوان آرپی چی زن با تیر مستقیم دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همرزمان او به علّت آتش سنگین دشمن نتوانستند جنازه اش را برگردانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حسین در هفتم مهرماه ۱۳۴۹ در خانواده ای مذهبی و در محیطی گرم و صمیمی در شهر ابوزيدآباد از توابع شهرستان آران و بیدگل دیده به جهان گشود. وی دوران کودکی را با روحیه ای شاد و با بازی های کودکانه طی کرد. در سال ۱۳۵۵ راهی مدرسه عنصری شد. او کودکی بسیار صمیمی، با محبّت و صادق بود.


پس از اتمام دوره ابتدایی؛ بدلیل سختی ها و مشکلات تنها توانست تا پایان دوم راهنمایی، ادامه تحصیل دهد. در همین دوران که مصادف با سال های آغازین انقلاب بود، در راهپیمایی ها حضوری فعال داشت. وی همچنین بدلیل علاقه خاصی که به خواندن کتاب های مذهبی داشت با کتابخانه ولیعصر عج الله در ارتباط بود. این رفت و آمدها در دوران دفاع مقدس نیز پس از راه اندازی کتابخانه شهید محمد منتظری توسط جهاد سازندگی در محله کرشاهی ادامه داشت.


با شروع جنگ تحمیلی و تاسیس پایگاه شهید مصطفی خمینی (ره)، ارتباط خود را با فعالیت های بسیج و حضور در دعای توسل و کمیل بیشتر کرد. در همین ایام بود که زمزمه رفتن به جبهه را نجوا می کرد. پدر بزرگوار ایشان نیز با داشتن کهولت سن در جبهه حضور داشت. با این وجود حسین، در آن مقطع زمانی، در جمع آوری کمک های مردمی پشت جبهه به کمک آقا علی خشایی می شتافت. مدتی نیز با جهاد سازندگی کاشان در ساخت سنگرهای آهنی پیش ساخته همکاری نمودعلاوه بر اینکه در فعالیت های کشاورزی یاری رسان خانواده بود، مدتی در کوره های فخاری و نیز مغازه جوشکاری به فعالیت پرداخت.

 

ماه های پایانی سال ۱۳۶۶ بود که برای دوره آموزشی به اصفهان رفت و پس از پایان دوره آموزشی به مدّت چند روز به خانه آمد. در این مدّت همه خانواده به تغییر چهره و روحیه او پی برده بودند چرا که چهره ای بسیار معنوی پیدا کرده بود. هرچند در نوجوانی چندین بار تلاش کرده بود تا با دست بردن در شناسنامه خود، به جبهه اعزام شود اما فروردین ۱۳۶۷ بود که برای اوّلین بار از لشگر ۸ نجف اشرف و گردان علی ابن ابیطالب(ع)به شوشتر و از آن جا به خطّ مقدّم جنگ اعزام شد. در همین زمان بود که عراق برای باز پس گیری شهر فاو حمله کرده بود و به همین علّت بدون وقفه و حتی بدون دریافت پلاک و نیز نوشتن وصیتنامه، نیروهای اعزامی را به سرعت به فاو فرستادند.


شهید حسین نوروزی، ۲۸ فروردین ۱۳۶۷ مصادف با اوّلین روز ماه مبارک رمضان یعنی تنها بعد از ده روز حضور در جبهه بود که به عنوان آرپی چی زن با تیر مستقیم دشمن بعثی به درجه رفیع شهادت نائل آمد و همرزمان او به علّت آتش سنگین دشمن نتوانستند جنازه اش را برگردانند.

 

یادمان این شهید مفقود الجسد در دارالسلام شهید عیسی راستی ابوزیدآباد، دارالشفای آزادگان بود تا اینکه در ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ پیکر مطهر وی که در سال ۹۶ در شهر لیکک شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان شهید گمنام به خاک سپرده شده بود شناسایی شد.

کد خبر 1172569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha