هیچ گونه خللی در روند پخت نان یا تحویل آرد صورت نمی گیرد

قربانی با بیان اینکه در فرایند هوشمند سازی یارانه‌ها عملا وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تامین آرد را برعهده دارد، گفت: طبق روال گذشته با همان فرایند شفاف، ساده و روان تامین آرد را برای نانوایی‌ها خواهد داشت و هیچ گونه اختلالی ایجاد نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، محمد قربانی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی شب گذشته (جمعه ۱۶ اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره اینکه آیا خللی در روند پخت نان و یا تحویل آرد صورت خواهد گرفت یا خیر؟، گفت:‌ در فرایند هوشمند سازی یارانه‌ها عملا وزارت جهاد کشاورزی وظیفه تامین آرد را برعهده دارد و طبق روال گذشته با همان فرایند شفاف، ساده و روان تامین آرد را برای نانوایی‌ها خواهد داشت و هیچ گونه اختلالی ایجاد نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این فرآیند جدید نیست که بخواهیم پایلوت آن را داشته باشیم، گفت: وزارت جهاد کشاورزی همراه این طرح اقدامات تامین آرد را برعهده خواهد داشت و کمک خواهد کرد تا نظام هوشمند سازی توزیع یارانه‌ها انجام شود تا چرخه فساد کاهش پیدا کند و به حداقل مقدار خود برسد.

 

قربانی با اشاره به اینکه قاچاق آرد ۲۵۰ هزار تن است، گفت: این آمار را نیروی انتظامی کشف کرده است که در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ تقریباً رشد ۲۰۰ درصدی داشته است، همین عدد کفایت می‌کند تا این طرح را توجیه دار کند.

 

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه این طرح می‌تواند جلوی ضایعات ۳۰ درصدی را بگیرد، زیرا بهره‌وری در واحد‌های نانوایی ارتقا پیدا می‌کند و نانوایی‌ها با توجه به شرایط جدید تلاش می‌کنند تا به دنبال جلب رضایت مشتری باشند، گفت: آن‌ها به دنبال کیفیت نان تولیدی خود خواهند بود.

کد خبر 1172618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha