طرح «قرآن، خانواده و رمضان» در مسجد امام علی (ع) شهرکرد برگزار شد

حجت‌الاسلام رئيسی گفت: طرح «قرآن، خانواده و رمضان» به همت اعضای کانون فرهنگی هنری «شبستان نور» با استقبال و حضور پرشور نوجوانان و جوانان همزمان با ماه مبارک رمضان در مسجد امام علی (ع) شهرکرد برگزار شد.

حجت‌الاسلام «البرز رئیسی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: طرح «قرآن، خانواده و رمضان» به همت اعضای کانون فرهنگی هنری «شبستان نور» با استقبال و حضور پرشور نوجوانان و جوانان همزمان با ماه مبارک رمضان در مسجد امام علی (ع) شهرکرد برگزار شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «شبستان نور» مسجد امام علی (ع) شهرکرد ادامه داد: این طرح  که هر روز یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء برگزار می شد، سخنرانان در موضوعات، تدبر در قرآن، قرآن و خانواده مباحث صبر، مدارا، گذشت، اخلاق حسنه، کرامت انسانی، نیکی به پدر و مادر، الگوبرداری و سخن نیک را مطرح می کردند.

 

وی ادامه داد: این کانون در راستای فعالیت های اجتماعی محله محور خود با استفاده از کمک های خیرین تاکنون زمینه تهیه جهیزیه و ازدواج را برای چهار زوج جوان را مهیا کرده و با همکاری شورای حل اختلاف و با برگزاری جلسات مشاوره خانواده در محل کانون فرهنگی هنری «شبستان نور» بسیاری از این پرونده های خانوادگی در محل به صلح و سازش رسیده است.

 

حجت ‌الاسلام رئيسی با اشاره به ساخت یک سالن مجزا در جوار مسجد و خرید ۱۰۰ عدد صندلی مورد نیاز اظهار امیدواری کرد: با ریشه‌کن شدن  کامل ویروس منحوس کرونا، این مکان برای برگزاری برنامه های اجتماعی، فرهنگی، هنری و... در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری «شبستان نور» مسجد امام علی (ع) شهرکرد ادامه داد: در ماه مبارک رمضان و در دهمین مرحله، تعداد ۱۰۰ بسته کمک های معیشتی در قالب رزمایش مومنانه بین خانواده های نیازمند و آسیب دیده از کرونا  توزیع شد.

 

وی افزود: برگزاری مسابقات کتابخوانی و بزرگداشت مناسبت های مذهبی و ملی، اجرای طرح پیوند جوانان و نوجوانان با مساجد، برگزاری کلاس های اوقات فراغت متنوع و برگزاری اردوهای زیارتی و سیاحتی، تجلیل از خانواده معظم شهدا و ایثارگران در طرح ملی سه شنبه های تکریم و معرفی کتاب در مناسبت های مختلف در قالب طرح ملی شنبه های کتاب مساجد، برگزاری نشست های تبیینی و بصیرتی در روز نهم دی ماه و دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی از دیگر فعالیت های انجام شده کانون فرهنگی هنری «شبستان نور» مسجد امام علی (ع) شهرکرد در طول سال است.

 

کد خبر 1172620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha