بارندگی و سیلاب، بیشترین خسارت را به کشاورزی شیروان وارد کرد

معاون عمرانی فرماندار شیروان گفت: بارندگی و سیلاب چند روز اخیر، بیشترین خسارت را به حوزه کشاورزی شهرستان وارد کرد.

«سید هادی محمدی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: بارندگی و سیلاب چند روز اخیر بیشترین خسارت را به حوزه کشاورزی شهرستان وارد کرد که مجموع برآورد آن 58 میلیارد ریال گزارش شده است.

 

 

معاون عمرانی فرمانداری شیروان از خسارت ۱۳۰ میلیارد ریالی سیل در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: در اثر بارش رگباری و شدید باران عصر چهارشنبه در این شهرستان و بروز سیلاب در شهرها و روستاها، خسارات زیادی به دامپروران، کشاورزان، منازل و معابر شهری و روستایی، زیرساخت های برق و آب وارد شد.

 

 

محمدی خاطرنشان کرد: این شهرستان با 23.4 دهم میلیمتر بارش باران در روز چهارشنبه به عنوان دومین شهر پربارش کشور محسوب می شد که این امر علیرغم اعلام قبلی سازمان هواشناسی و آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرستان مشکلاتی را  به وجود آورد که با برنامه ریزی و پیگیری میدانی اکثر مشکلات در آن روز مرتفع و نقاط حادثه خیز شناسایی و اقدامات لازم جهت رفع و پیشگیری حوادث مشابه صورت گرفت.

 

 

وی تصریح کرد: بارش باران و جاری شدن سیل در حوزه جهاد کشاورزی ۵۸ میلیارد ریال، راهداری ۳۲ میلیارد ریال، بنیاد مسکن ۳۰ میلیارد ریال، آبفا دو میلیارد ریال، شرکت برق دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و شهرداری ۵ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

 

 

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1172627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha