ضرورت تبیین جایگاه و شخصیت آیت الله نجفی لاری در ابعاد مختلف

آیت الله دژکام گفت: شایسته است در صدمین سال رحلت این فقیه عالیقدر یک گام ویژه ای ترتیب داده و از کمالات، علمیات و معنویات ایشان استفاده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، آیت الله «لطف الله دژکام» در آیین بزرگداشت مرحوم آیت الله «سید عبدالحسین نجفی لاری» که شامگاه (جمعه 16 اردیبهشت) در جوار مرقد ایشان در جهرم برگزار شد، گفت: رحلت آیت الله نجفی لاری پس از 6 سال اقامت در جهرم که پایان مسیر مهاجرت طولانی مدت ایشان بوده در چهارم شوال سال ۱۳۴۲واقع شده است.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز افزود: این عالم رباین در مسجد «امام حسین (ع)» اقامه نماز جمعه می فرمودند و به حسب آنچه نقل کرده اند بعد از اقامه نماز جمعه به خاطر کسالتی که عارض می شود رحلت می فرمایند که به حسب تاریخ هجری صد و یک سال و به حسب تاریخ شمسی 98 سال از رحلت ایشان می گذرد.

 

وی بیان کرد: شایسته است در صدمین سال رحلت این فقیه عالیقدر یک گام ویژه ای ترتیب داده و از کمالات، علمیات و معنویات ایشان استفاده شود.

 

آیت الله دژکام عنوان کرد: بیت آیت الله نجفی لاری در شهر و منطقه ما شناخته شده بوده و هر کدام از آنها به واسطه شئون شخصی خود به عنوان شجره طیبه ای از اولاد ایشان شخصیت هایی ارزشمند، عالم، فاضل و تاثیرگذار در

خدمات اجتماعی بوده و هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اسلام دینی است که اگر بخواهد دستورات قرآن اجرا شود باید در جامعه اسلامی حکومت اسلامی برپا شود، گفت: اصل اینکه اسلام دینی است که برای اجرای آن باید حکومت برپا شود جای تردید ندارد؛ در حکومت اسلامی اصالتا هیچ کس تردید ندارد که مربوط به پیامبر (ص) و پس از آن به امیرالمومنین (ع) و 11 معصوم دیگر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: مرحوم آیت الله نجفی لاری مبنای حکومت اسلامی را طرح و آن را به اجرا در آورده است؛ ایشان گفته است حکومت در زمان غیبت حکومت معصوم نیست اما حکومت فقیه است.

کد خبر 1172665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha