مهم‌ترین علل حجاب برای زنان حفظ ارزش والای آنها است

صفدری،گفت: عفاف و حجاب نماد دینی، ارزشی و ملی فرهنگ ایرانی است و یکی از مهم‌ترین علل حجاب برای زنان حفظ ارزش والای آنها است.

علی صفدری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با اشاره به جایگاه ویژه بانوان در اسلام گفت: نقش زنان در جامعه باید به خوبی تبیین شود و به این جایگاه مهم و رفیع توجه شود.


 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در هیچ دین، مکتب و فرهنگی به اندازه اسلام نسبت به رعایت حقوق زنان سفارش نشده است ،خداوند ارزش ویژه ای برای مقام زن قائل است و نمی خواهد گوهر وجود او به سادگی در دسترس قرار گیرد و این گوهر در صدف حجاب محفوظ می ماند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: مسئله حجاب موضوعی بسیار پر اهمیتی است که برای ترویج آن باید برنامه‌ریزی های دقیق و به روزی صورت گیرد. قطعا پوشش برتر چادر است اما مفهوم حجاب بسیار وسیع تر است.

 

 

صفدری تصریح کرد:با اشاره به اینکه حجاب و پوشش نشانگر عفت است و عفت یکی از ارزش‌های وجود انسانی است و در کنار آن ارزش‌های فراوان دیگری نیز وجود دارد، اظهار کرد: در قرآن مجید بیش از ده آیه در مورد حجاب و حرمت نگاه به نامحرم وجود دارد. یکی از این آیات، آیه ۵۹سوره احزاب است: «یا ایهاالنبی قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنین یدنین علیهن من جلابیبهن ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین و کان الله غفورا رحیما» (ای پیامبر، به زنان و دخترانت و نیز به زنان مومنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند و خداوند بخشنده مهربان است.)

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان گفت: اگر بخواهیم در زمینه عفاف و حجاب کار موثری در جامعه انجام دهیم نیازمند این هستیم بسترهای لازم را هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی آماده کنیم و اقدامات زیربنایی را انجام دهیم و لازمه این کار مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها است که با محوریت مردم کار انجام دهند.

کد خبر 1172740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha