سالانه ۲۵ هزار نفر از آموزش های جمعیت هلال احمر استان زنجان بهره مند می شوند

موسوی تعداد اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان زنجان را ۱۱هزار نفر خواند و گفت: سالانه ۲۵ هزار نفر از آموزش های جمعیت هلال احمر بهره مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان امروز در نشست خبری به مناسبت روز صلیب سرخ و هفته هلال احمر اظهار کرد: یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر را در این هفته جشن خواهیم گرفت.

 


سید قاسم موسوی با بیان اینکه این هفته با شعار یک قرن خدمت بی منت نامگذاری شده است، افزود: اولین وظیفه ای که برعهده جمعیت هلال احمر قرار دارد امداد و نجات است؛ بخش اعظمی از خدمات ما توسط داوطلبان ارائه می شود.

 


وی یادآور شد: جمعیت هلال احمر یکی از جمعیت های ملی دنیا است که در بیشتر کشورها به اسم صلیب سرخ شناخته می شود.

 


موسوی افزود: در جمعیت هلال احمر استان زنجان 11 هزار نفر داوطلب مشغول همکاری هستند و به صورت داوطلبانه به مردم خدمات ارائه می کنند.

 


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با یادآوری اینکه برنامه های نذر آب و توزیع کمک های مومنانه از اقدامات اثرگذار جمعیت هلال احمر استان زنجان است، گفت: در بخش جوانان جمعیت هلال احمر علاوه بر مشارکت داوطلبان در واکسیناسیون، در طول نوروز به مسافران خدمات ارائه کردند.

 


این مسئول به مراجعه بیش از 4 هزار نفر به مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: آموزش دوره های امدادی در طول سال یکی از اقدامات جمعیت هلال احمر برای اقشار مختلف است که سالانه 25 هزار نفر از این دوره ها استفاده می کنند.

 


موسوی با اشاره به اینکه هفت شعبه جمعیت هلال احمر در شهرستان های تابعه استان فعالیت می کنند، گفت: در تلاش هستیم تا شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان سلطانیه را راه اندازی کنیم.

 


وی تعداد اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان را 11 هزار نفر و جوانان عضو جمعیت را بیش از 12 هزار نفر خواند و یادآور شد: در استان زنجان 11 پایگاه ثابت و پنج پایگاه موقت امداد و نجات وجود دارد و از آنجائیکه زنجان در مسیر تردد چندین استان قرار دارد این تعداد پایگاه جوابگو نیست.

 


وی ادامه داد: مقرر شده یک پایگاه امداد و نجات در جاده بیجار شهرستان ایجرود به دست یک خیر ساخته شود.

 


موسوی مانور ساعت صفر را یکی از ابزارهای سنجش نیروها و تجهیزات جمعیت هلال احمر خواند و گفت: در طول هفته هلال احمر نیز یک مانور ساعت صفر در استان اجرا خواهد شد.

 


وی با اشاره به اینکه در حوزه توانبخشی، جمعیت هلال احمر استان زنجان جزو هفت جمعیت برتر کشور است، افزود: نیروهایی که در این مرکز خدمت رسانی می کنند در آستانه بازنشستگی هستند و به دلیل عدم جایگزینی نیرو امکان تعطیلی این مرکز وجود دارد.

 

موسوی ادامه داد: در تعطیلات عید فطر، جمعیت هلال احمر استان زنجان از ۱۲ تا ۱۷ اردیبهشت به ۲۵ مصدوم در جاده های مواصلاتی استان امدادرسانی کردند.

کد خبر 1172742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha