حجم تجارت خراسان رضوی با عراق۲۴ درصد رشد داشته است

رجبی گفت: طی سال۱۴۰۰، حجم تجارت خراسان رضوی با کشورعراق به حدود ۱۰۰ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ از رشد۲۴ درصدی برخورداراست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهذ، «امیررضا رجبی» امروز شنبه (۱۷ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی سال۱۴۰۰، حجم تجارت خراسان رضوی با کشور عراق به حدود ۱۰۰ میلیون دلار رسید که نسبت به مدت مشابه در سال ۹۹ از رشد ۲۴ درصدی برخوردار است.

 

رئیس سازمان صمت خراسان رضوی افزود: در این بین حدود 94 میلیون دلار سهم صادرات استان به عراق بوده که حاکی از رشد 24 درصد داشته و الباقی واردات استان از عراق می باشد که نشان از تراز مثبت تجاری بیش از 91 میلیون دلاری دارد.

 

وی گفت: عمده اقلام صادراتی به عراق، پتو، کولر آبی، مصالح ساختمانی، شیرخشک، سیب زمینی، الیاف سنتتیک، کف پوش، محصولات غلات، مخمرها، پسته، لبنیات، پارچه های مخملی و لوازم آشپزخانه بوده و واردات نیز کاغذ و مقوا می‌باشد.

 

رحبی در خاتمه خبر از هدف گذاری 115 میلیون دلاری صادرات استان به کشور عراق در سال 1401 داد و گفت: در برنامه ریزی صورت گرفته و برای حصول آن اقداماتی از جمله افتتاح مرکز تجاری ایرانیان در اقلیم کردستان عراق، اعزام و پذیرش هیات های تجاری و مشارکت فعال در نمایشگاه های در این کشور پیش بینی شده است.

کد خبر 1172755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha