سامان دهی بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب در فارس

حسینی گفت: با اجرای طرح جامع صیانت و سامان دهی معتادان متجاهر در استان فارس بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ معتاد متجاهر و کارتن خواب در فارس تاکنون در این طرح سامان دهی شده و نگهداری می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید موسی حسینی»، امروز (شنبه 17 اردیبهشت) با اشاره به اجرای طرح جامع صیانت و سامان دهی معتادان متجاهر در استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 2 هزار و 800 معتاد متجاهر و کارتن خواب در فارس تاکنون در این طرح سامان دهی شده و نگهداری می شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس ادامه داد: طرح جامع صیانت و ساماندهی معتادان متجاهر و کارتن خواب از ابتدای دی ماه سال 1400 و در پی ابلاغ رئیس جمهوری و مصوبه 144 ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور و دستور ویژه استاندار فارس در استان به اجرا در آمده است.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح تاکنون 2 هزار و 650 مرد و 150 زن به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ شیراز و 14 مرکز تبصره 2 ذیل ماده 16 قانون ارجاع شده‌ اند.

حسینی اعلام کرد: تاکنون بیش از 70 میلیارد ریال اعتبار توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای نگهداری و درمان معتادان متجاهر به استان فارس اختصاص‌ یافته و علاوه بر سامان دهی معتادان متجاهر به مهارت های این افراد برای کار در کارگاه‌ های تولیدی باید توجه شود.

وی تاکید کرد: با پیگیری های انجام شده تاکنون بیش از 350 نفر معتاد رهایی یافته از اعتیاد در استان در بخش های خصوصی و با بهره گیری از ظرفیت کارآفرینان مشغول به کار شده و حقوق و بیمه خود را دریافت می کنند و همچنین با اقدامات انجام شده شاهد کاهش 35 درصدی جرائم و سرقت های خرد بوده ایم.

کد خبر 1172761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha