جامعه باید با صدای چاپخانه ها، توپخانه ها و کارخانه ها پیش برود

آیت الله مدرسی گفت: اگر جامعه ای بخواهد به سرانجام برسد باید سه طنین و صدای چاپخانه ها، توپخانه ها و کارخانه ها در کنار هم قرار بگیرد و جالب اینکه صدای گام رزمندگان حلقه اتصال بین جریان اول و دوم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله سیدمحمد کاظم مدرسی، شنبه(17 اردیبهشت) به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، در جمع رده های مختلف سپاه ثارالله استان با اشاره به اینکه در عالم طنین ها و صداهای متفاوتی وجود دارد و هر کس دنبال گرایشی است؛ افزود: اما پیامبر فرمود در بین همه صداها، سه طنین پرده ها را می دراند و انسان ها را به خدا نزدیکی می کند.

 

نایب رییس شورای حوزه علمیه یزد گفت: این سه؛ صدای نوک قلم دانشمندان، گام رزمندگان و صدای چرخ ریسندگان است و امروز مقام معظم رهبری بر اساس همین روایت و با تشویق به علم آموزی و دانش بنیان کردن امور اسلامی در کشور و تقویت نیروهای امینت آفرین و صدای چرخ کارخانه ها کشور را به پیش می برد.

 

وی ادامه داد: اگر جامعه ای بخواهد به سرانجام برسد باید سه طنین و صدای چاپخانه ها، توپخانه ها و کارخانه ها در کنار هم قرار بگیرد و جالب اینکه صدای گام رزمندگان حلقه اتصال بین جریان اول و دوم است و اگر کشوری امنیت نداشته باشد نه علم آموزی و نه تولید نمی تواند در آن جامعه نقش آفرین باشد.

 

آیت الله مدرسی در بخش دوم سخنانش با توجه دادن به آیه آخر سوره مبارکه فتح با اشاره به اینکه بعضی از آیات شاه کلید هستند؛ اظهار کرد: اگر انسان ها دوست دارند همگام با پیامبر و آل پیامبر باشند با شعار دادن نمی شود و باید یک سری ویژگی ها در وجود خود ایجاد کنند و قرآن، ویژگی هایی برای همگامی با پیامبر و آل پیامبر معرفی می کند.

 

وی با بیان اینکه روایاتی که در قالب «مِنّا» و «لیس منا» است بسیار روشن و گویا است و برای همراهی با اهل بیت باید ویژگی هایی وجود داشته باشد؛ تصریح کرد: بر اساس روایت امام صادق علیه السلام شیعیان ما کسانی هستند دلشان از هر حقد و کینه و غل و غش در امان است.

 

آیت الله مدرسی خاطرنشان کرد: نظام اسلامی توانسته بخش مُعظم و یا تمامی این ویژگی ها را دست کم در بخشی از جامعه تحت پوشش خود به ویژه سپاه پاسدارن ایجاد کند.

 

وی با اشاره به اینکه در رأس همه ویژگی هایی که قرآن معرفی می کند؛ اشداءعلی الکفار و سازش ناپذیری و تسلیم ناپذیری در برابر کفار است؛ گفت: انقلاب اسلامی امروز نهاد ارزشمندی است که نه سلطه گر و نه سلطه پذیر که سلطه ستیز و این از افتخارات نظام اسلامی و نماد آن شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم و.. است.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد تصریح کرد:‌ اولین ویژگی افراد همگام با پیغمبر و خودی با پیغمبر و به تعبیر امروزی همگام با امام زمان آن است که در مقابل دشمن ایتسادگی دارند و اشداءعلی الکفار هستند زیرا دشمن می خواهد در ابعاد گوناگون ما را تسلیم خود کند.

 

وی ادامه داد: دشمن به دنبال زدن قله های فرهنگی و برجستگی های ما و سرمایه هایی از جمله ایثار و مبارزه با ظلم و ستم و .. است و متأسفانه گاهی خود ما هم صدا و هم نوا با دشمن می شویم اما باید بدانیم مطالبه امروز دشمن چیست؟ از ویژگی های شهید مطهری این بود که عالِم به روز و به تمام معنا اهل قلم و اسلام شناس و زمان شناس و دشمن شناس بود و دشمنی های دشمن را هم می شناخت.

 

آیت الله مدرسی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی به جهاد تبیین نیاز دارد؛ به علت این همه ایستادگی در مقابل استکبار اشاره و تصریح کرد: امام در هیچ سخنرانی نبود که مقابل استکبار ایستادگی نداشته باشد و قبل از آن قرآن به ما می آموزد که اشداءعلی الکفار باشیم و البته ایستادگی در مقابل جامعه کفر که با ما سر ناسازگاری دارد، هزینه دارد کما اینکه سازش هم هزینه دارد و اتفاقاً در همین دهه اخیر در همان زمانی که جریان سازش با دشمن در قالب برجام رقم می خورد و مقام معظم رهبری مکرر تذکر دادند، چالش با دشمن را هم داشتیم و عمق راهبردی و نفوذ معنوی انقلاب اسلامی با پیشانی حاج قاسم در عراق و سوریه و لبنان و... به عنوان عمق راهبردی نظام اسلامی چالش با دشمن داشتیم.

 

وی با بیان این مطلب که هزینه همگامی با دشمن به مراتب بیش از هزینه ایستادگی در برابر او است؛ افزود: همان زمان که با داد و فریاد سازش با دشمن رقم می خورد، شهدای مدافع حرم با مظلومیت و در اقل امکانات با چراغ خاموش، چالش با دشمن را مدیریت می کردند اما دستاورد کدام ارزشمند بود؟ گرچه از دست دادن یک سرباز در جریان دفاع از حرم خیلی قیمت دارد چه برسد به فرماندهی چون سرار دلها اما این لازمه است و سیدالشهدا هم فدا شد؛ پس چالش با دشمن هزینه دارد و باید آن را پرداخت.

 

امام جمعه بخش مرکزی یزد دومین ویژگی را « رحماءبینهم» دانست و مصداق آن را در دفاع مقدس دانست و رحماء بینهم به موازات جامعه رشد پیدا نکرده؛ اظهار کرد: حاج قاسم در علاوه بر «اشداءعلی الکفار» بود، نماد «رحماء بینهم» هم بود و او اسطوره و افسانه نیست بلکه واقعیت معاصر زمان ما است.

 

وی با اشاره به ادامه آیه مورد بحث، عبارت «تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا» تصریح کرد: سومین ویژگی این است فرد و جامعه ای می تواند خود را همگام با پیامبر بداند که نماز و عبادات و فرهنگ دینی او کاملاً به منصه ظهور و بروز برسد و به خاطر افراد معدودی نباید نمادهای دینی جامعه کم رنگ شود.

 

آیت الله مدرسی اصل چهارم همگامی با پیامبر و آل پیامبر را ابتغاء فضل دانست و منظور از آن را کسب استقلال اقتصادی عنوان و بیان کرد: دست جامعه اسلامی نباید پیش دیگران دراز باشد.

 

وی علت پافشاری بر مسئله انرژی هسته ای و فرمایشات رهبری مبنی بر تولید و دانش بنیان و... را ناظر به همین آموزه قرآنی دانست و گفت: جامعه اسلامی باید ابتغاءفضل داشته باشد و در اجناس کلیدی نباید وابسته به دیگران باشیم.

 

نائب رییس شورای حوزه علمیه یزد بیان کرد: برای همین موضوع انرژی هسته ای عامل پیشرفت در عرصه های مختلف جامعه اسلامی است و نباید در آن محتاج دیگران باشیم و امروز اگر در برخی از مسائل اقتصادی دچار تنش هستیم چون این اصل قرآنی را دولت های قبل رعایت نکردند.

 

وی تأکید کرد: اما باید منظومه ای از دستاوردهای نظام را در نظر بگیریم؛ اگر در بخشی از مسائل اقتصادی مشکل داریم در نفی سلطه دیگران موفق بودیم؛ در تولید علم دست بالا را داریم و در امنیت اول هستیم و در عمق راهبردی و نفوذ معنوی در خارج از مرزها حرف اول را می زنیم زیرا صدور انقلاب محصول کانتینری نیست. 

 

آیت الله مدرسی «در نظر گرفتن رضایت الهی در امور» «سیمای متدینانه» و... را از دیگر شرط های همراهی با پیامبر و امام زمان دانست و گفت: به مصداق « كَزَرعٍ أَخرَجَ شَطأَهُ فَآزَرَهُ» باید مانند گیاهی که از کنار او جوانه هایی می روید، دیگران را هم باید جذب کرد و حاج قاسم مصداق بارز این امر بود.

 

وی در پایان تصریح کرد: از ویژگی های ممتاز انقلاب اسلامی این بود که توانست توسط امام نهادسازی کند و امروز همه ما شگفت زده از نیروهایی هستیم که در عمق راهبردی نسبت به نظام اظهار وفاداری می کنند. 

کد خبر 1172771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha