کانونی مسجدی که ۳ هزار دانش‌آموز را جذب فعالیت جهادی و محرومیت‌زدایی کرده است

کانون مدینه النبی(ص) شیراز در محورهای جهادی، تربیتی اردویی و با تشکیل قرارگاه دانش‌آموزی توانسته بیش از ۳ هزار دانش آموز را جذب کند. کادرسازی برای نظام و اجرای طرح‌های ابتکاری همچون گرمای محبت از جمله فعالیت‌های این کانون مسجدی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «مدینه النبی(ص)» حسینیه بیت الاحزان حضرت فاطمه الزهرا(س) در شهر شیراز از کانون های فرهنگی هنری فعال استان فارس است که در محورهای مختلف فعالیت دارد و توانسته بیش از سه هزار دانش آموز را جذب برنامه های متنوع این کانون کند.

 

 

 

 

«محمدحسین اسلامی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و فعالیت های کانون فرهنگی هنری مدینه النبی(ص) شیراز، اظهار کرد: یکی از رویکردهای این کانون فرهنگی هنری، جذب نوجوانان و جوانان به برنامه های تربیتی، فرهنگی، اردویی و جهادی است، به همین جهت با ایجاد قرارگاه دانش آموزی که بیش از 12 سال است در این کانون شکل گرفته سعی کرده ایم ضمن کادرسازی برای آینده نظام اسلامی، از آنها در کمک رسانی به همنوعان هم استفاده نماییم.

 

قرارگاه دانش آموزی

مدیرکانون فرهنگی هنری مدینه النبی(س) بیان کرد: در این قرارگاه دانش آموزی بیش از پنج هزار دانش آموز  از ۱۵ مدرسه تحت تربیت و آموزش در بخش های مختلف هستند، به طوری که از این قرارگاه نخبه های جهانی و رتبه های برتر کنکور سراسری نیز رشد و پرورش یافته است و خوشبختانه در هدف گذاری در تربیت مدیران آینده انقلاب در سطح کلان موفق بوده ایم.

 

اردوهای جهادی

وی یکی از برنامه های این کانون را برپایی اردوهای جهادی دانش‌آموزی نام برد و اضافه کرد: برگزاری اردوهای جهادی موجب شده دانش‌آموزان در کنار زندگی اجتماعی و صبر، برخی از فنون و مهارت‌ها را نیز می‌آموزند که همین سبب دید مثبت خانواده‌ها نیز شده است. از ابتدای کرونا تاکنون قریب 20 اردوی جهادی برگزار شده و حتی گروه‌های تخصصی این مجموعه در تولید و تهیه کیت تشخیص کرونا نیز وارد عمل شدند.

 

 

 

 

 

اسلامی در ادامه بحث کمک رسانی به اقشار محروم را یکی دیگر از محورهای فعالیتی این کانون برشمرد و گفت: در طول بحران کرونا 22 هزار ماسک توسط بچه های کانون تولید و توزیع شد و بیش از یک میلیون بسته معیشتی در چندین مرحله میان اقشار بی بضاعت توزیع گردید. همچنین، تهیه آبمیوه و توزیع در بیمارستان ها،ضدعفونی معابر و خیابان ها بخشی از خدمات صورت گرفته توسط گروه های جهادی بوده است. علاوه بر این، هزینه درمان ۸۰ نفر بیمار نیازمند معادل ۲۸۵ میلیون تومان هم توسط فعالان و خیران کانون پرداخت شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «مدینه النبی (ص)» با بیان اینکه کمک رسانی به اقشار محروم و کم برخوردار توسط دانش آموزان این قرارگاه انجام می شود، اضافه کرد: 700 خانواده بی بضاعت تحت پوشش این کانون هستند، به عنوان مثال در طول سال تحصیلی دانش آموزان اقدام به خرید لوازم التحریر برای دانش آموزان کم بضاعت در روستاهای شیراز کردند و برای مقاطع ابتدائی، راهنمایی و دبیرستان به فراخور نیاز این مقاطع، بسته های تحصیلی تهیه و توزیع گردید. در دوران کرونا 128 میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی به محرومین صورت گرفت.

 

روستای الگو

اسلامی خاطر نشان کرد: در نزدیکی شیراز در روستای «دهک» دولت‌آباد خانوارهایی هستند که مکان مناسبی برای زندگی ندارند، در همین راستا در طول سالهای اخیر به همت گروه جهادی دانش آموزی کانون مدینه النبی(ص) اتفاقات خوبی در این روستا رقم خورد و تاکنون توانستیم با کمک خیران 12 خانه برای افراد بی سرپرست، بی بضاعت و یا دارای معلول بسازیم و 28 سرویس بهداشتی و حمام نیز در این روستا احداث شده است، ما در نظر داریم تا روستای «دهک» را به روستای الگوی ایرانی-اسلامی تبدیل کنیم.

 

پویش «گرمای محبت»

مدیر کانون فرهنگی و هنری «مدینه النبی (ص)» تاکید کرد: کمک به اشتغال افراد بیکار شده ناشی از کرونا، تسویه حساب دفتری نیازمندان در محلات محروم، توزیع داروهای گیاهی در بین بیماران کرونایی و اجرای پویش «گرمای محبت» برای تهیه لوازم گرمایشی(بخاری)، تامین ۲۸ دستگاه کولر و سایر وسایل سرمایشی همچنان در فصل تابستان برای نیازمندان از دیگر اقدامات گروه‌های جهادی این کانون در شیراز و روستاهای اطراف بوده است.

 

 

 

 

اسلامی با بیان اینکه در مناسبت های مختلف مذهبی همچون ماه های محرم و صفر، ایام فاطمیه و عید غدیرخم نیز غذای گرم به همت گروه جهادی کانون توزیع می شود، گفت: اهدای 30 مجموعه جهیزیه به نوعروسان و تهیه چندین نوبت سیسمونی نوزاد برای خانواده‌های نیازمند بخشی از این خدمات است.

 

رونمایی از کتاب نذر نفس

وی با اشاره به اجرای طرح «شهید بهنام محمدی» در این کانون مسجدی، گفت: مدیران آینده باید جوانانی باشند که امروز کارآمد، متخصص و دلسوز تربیت شوند و قرارگاه کانون مدینه النبی(ص) در حال انجام چنین مأموریتی است، به همین جهت یکی از طرح های این کانون برای اقشار نوجوان و جوان اجرای این طرح است تا نیروی تراز انقلاب بتوانیم تربیت کنیم.

 

اسلامی با اشاره به انتشار کتاب «نذر نفس» اضافه کرد: کتاب «نذر نفس» روایت خاطرات جهادگران در عرصه کمک مومنانه، و کمک به کادر درمان، طلاب جهادی در امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی، شرکت هایی دانش بنیان در حوزه کرونا و خاطرات کادر درمان است که در چهار بخش توسط دفتر تاریخ شفاهی شیراز به رشته تحریر درآمده است.

 

 

 

«اکسیژن جوانی»

وی اردوی «اکسیژن جوانی» را از دیگر طرح های این کانون نام برد و گفت: بر اساس این طرح آموزشی سعی شده است به زبان روز برای جوانان و نوجوانان برنامه ریزی شود که این اردو الگو و جنبه معنوی هم دارد و با محوریت روحانیان اجرا می شود و بازی های ایرانی اسلامی نیز برای شرکت کنندگان طرح در نظرگرفته شده است.

 

 طرح «یاقوت»

مدیر کانون فرهنگی هنری مدینه النبی(ص) اجرای طرح «یاقوت» را از دیگر از طرح های این کانون برشمرد و گفت: در این طرح آثار هنری، فیلم کوتاه و کاریکاتور در مورد عفاف و حجاب به این کانون ارسال و به برگزیدگان جوایز نفیس اهدا می شود. این کانون به دلیل فعالیت های گسترده در زمینه عفاف و حجاب و برگزاری دوره های مختلف برای نوجوانان و جوانان به ویژه دانش آموزان به عنوان کانون برتر نیز معرفی شده است.

 

اسلامی برگزاری جلسات هفتگی به صورت حلقه های معرفتی در رده های سنی مختلف در مجموعه ها هم به شکل مستمر، برگزاری دوره های تربیت مربی با عنوان «قدم»،برگزاری دوره های «تدبر در قرآن کریم»، جلسات رفع شبهات اعتقادی، را بخش دیگری از فعالیت های کانون مدینه النبی(ص) حسینیه بیت الاحزان حضرت فاطمه الزهرا(س) شیراز نام برد.

 

کد خبر 1172774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha