۲۵ نفر میهمان خارجی در نمایشگاه کتاب امسال حضور دارند

رمضانی با بیان اینکه همه ناشران در فضای مسقف در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هستند، گفت: قطر مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه کتاب است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، علی رمضانی امروز شنبه 17 اردیبهشت در نشست خبری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که در موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد، گفت: با وجود بیماری کرونا تدابیر ویژه ای به منظور رعایت ضوابط بهداشتی اتخاذ شده است. طبق شیوه نامه های اعلامی از ستاد مقابله با کرونا امکانات مناسبی برای رعایت موازین بهداشتی تدارک دیده شده است. از مردمی که به نمایشگاه کتاب می آیند، تقاضا داریم که مسایل بهداشتی را به منظور حفظ سلامتی خود و همنوعان رعایت کنند. 

 

سخنگوی سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به شعار این دوره از نمایشگاه اظهار داشت: شعار این دوره از نمایشگاه با توجه به مسئله کرونا با کتاب سلامتیم، است. این شعار به این معناست که دانش شاخصه اصلی سلامت یک جامعه به شمار می رود. امیدواریم با گسترش دانش سلامت فرهنگی و عمومی جامعه روز به روز ارتقا یابد. 

 

رمضانی با بیان اینکه 32 کشور در نمایشگاه کتاب حضور دارند، گفت: در سالن ناشران داخلی و برخی هم در بخش بین المللی حضور دارند. میهمانانی از کشورهای سوییس، هند، ایتالیا، فرانسه، روسیه، پاکستان، چین، هلند، آمریکا، اسپانیا، مکزیک، صربستان، لهستان، سوریه، قطر، تونس، عراق، بحرین، عمان، مصر و آذربایجان در نمایشگاه هستند. 

 

وی با اشاره به حضور 170 ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب اظهار داشت: 25 نفر میهمان خارجی در نمایشگاه امسال داریم. قطر که مهمان ویژه نمایگاه کتاب امسال است، نمایشگاه هایی برگزار می کند که با سابقه است و می تواند در نمایشگاه کتاب تهران به معرفی ظرفیت های خود بپردازد. 

 

قائم مقام نمایشگاه کتاب با بیان اینکه همه ناشران در فضای مسقف حضور دارند، افزود: 90 هزار متر مربع فضا برای استقرار ناشران در مصلی داریم که مستقر شدند. با توجه به شرایط بهداشتی و مطالباتی که ستاد کرونا داشت، راهروها را عریض کردیم و ناشران در فضای مسقف جانمایی شدند. 

 

رمضانی  خاطرنشان کرد: در این دوره از نمایشگاه برگزاری همزمان بخش فیزیکی و مجازی را خواهیم داشت. بخش مجازی کتاب در سایت Ketab.ir برپاست که یک تولد جدیدی در عرصه کار ناشران در حال وقوع است که بهتر می توانند پاسخگوی مخاطبان باشند. امکان خرید در دو شکل فیزیکی و مجازی وجود دارد. مسئله دیگر این بود که امسال یارانه بیشتری به تعداد بیشتری از دانشجویان و اساتید اختصاص دادیم. اختصاص یارانه کتاب برای اهالی قلم از نظر تعداد 10 درصد و از لحاظ اعتبار 40 درصد افزایش یافته است. بخش مجازی نمایشگاه کتاب 24 ساعته آماده ارایه خدمات است. بخش مجازی نمایشگاه کتاب از 18 اردیبهشت باز می شود و علاقه مندان می توانند کتاب های مورد نظر را جست و جو و انتخاب کنند و به صفحه علاقه مندی ها اضافه کنند. 

 

وی اظهار داشت: در دومین نمایشگاه مجازی بسته های تا 50 هزار تومان از سمت ناشران به طور رایگان پست می شد. در این دوره از نمایشگاه مجازی این بسته ها تا 75 هزار تومان رایگان است، ضمن اینکه مردم هیچ هزینه ای برای پست تقبل نمی کنند. بخشی از هزینه پست را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی را ناشران می پردازند. علاوه بر این باجه های سیار در شهرهای با جمعیت بالا استقرار می یابد. امسال ناشران می توانند در دو بخش مجازی و فیزیکی پاسخگوی مردم باشند و به آنها کتاب ارایه کنند. 

 

گفتنی است، نمایشگاه کتاب تهران با شعار با کتاب سلامتیم از 21 تا 31 اردیبهشت در مصلی تهران برقرار است و بخش مجازی آن در سایت Ketab.ir آماده ارایه کتاب به مردم است. 

کد خبر 1172811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha