میزان یارانه خرید کتاب برای طلاب و اساتید مشخص شده است

حجت الاسلام میرزاده گفت:سقف یارانه اعتباری خرید کتاب علاوه بر تخفیف از سوی ناشران، برای طلاب ۳۵۰ هزار تومان است که از این مقدار ۵۷ درصد، معادل ۲۰۰‌ هزار تومان سهم مشارکت طلاب بوده و ۴۳ درصد معادل ۱۵۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «سید محسن میرزاده» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مشخصات طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان برای نام‌نویسی جهت دریافت بن اعتباری خرید کتاب در سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارسال شده، اظهار کرد: سقف یارانه اعتباری خرید کتاب علاوه بر تخفیف از سوی ناشران، برای طلاب ۳۵۰ هزار تومان است که از این مقدار ۵۷ درصد، معادل ۲۰۰‌ هزار تومان سهم مشارکت طلاب بوده و ۴۳ درصد معادل ۱۵۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است.

 

 

مسئول امور نمایشگاه‌های پژوهشی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اساتید ۶۰۰ هزار تومان است که از این مقدار ۵۰ درصد معادل ۳۰۰ هزار تومان سهم استاد و ۵۰ درصد معادل ۳۰۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود، یارانه اعتباری خرید کتاب(بُن کتاب) صرفا در بخش مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت قابل استفاده است.

 

 

وی افزود: خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاست‌های ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور اقدام به توزیع بن اعتباری خرید کتاب نموده است و اساتید، طلاب و پژوهشگران حوزوی نیز می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند.

 

 

حجت‌الاسلام میرزاده گفت: با ارسال مشخصات طلاب و اساتید حوزه علمیه خراسان در تاریخ ۸ اردیبهشت، بارگذاری این مشخصات در طی دو روز به اتمام رسید و امکان ثبت نام از طریق سایت نمایشگاه به آدرس ketab.ir برای دریافت بُن اعتباری خرید کتاب ویژه بخش مجازی نمایشگاه ایجاد شد.

 

 

مسئول امور نمایشگاه‌های پژوهشی حوزه علمیه خراسان در خصوص رفع مشکلات احتمالی در هنگام نام نویسی بن اعتباری گفت: طلاب بایستی در بخش کد دانشجویی کد ده رقمی طلبگی و در بخش رشته تحصیلی فقه و اصول را وارد نمایند و در صورت خطا بعداز کد طلبگی نقطه و سپس عدد صفر را وارد نمایند، اساتید نیز در بخش شماره استادی کد طلبگی و یا کد ملی را وارد نمایند.

 

 

وی افزود: فرایند ثبت نام را تا دریافت این پیامک: «یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد» از طریق شماره ۳۰۰۰۴۱۴۱ باید ادامه یابد تا عملیات ثبت نام و دریافت اعتبار در وضعیت "نهایی شده" قرار گیرد.

 

 

حجت الاسلام میرزاده با اشاره به اینکه ارسال کتب خریداری شده از نمایشگاه مجازی توسط ناشران نمایشگاه به صورت رایگان انجام می‌پذیرد، گفت: یارانه خرید کتاب(بُن کتاب) به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می‌کند؛ بنابراین برای ثبت‌نام نیاز به واریز وجه نیست و سهم خریدار از یارانه اعتبار خرید کتاب هنگام خرید کتاب محاسبه و کسر خواهد شد.

 

 

مسئول امور نمایشگاه‌های پژوهشی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: هر کد ملی تنها یک‌بار مجاز به دریافت یارانه خرید کتاب (بن کتاب) است و هنگام ثبت‌نام، شماره تلفن همراه باید فعال، در دسترس و «در اختیار» شخص ثبت‌نام کننده (کد ملی خریدار) باشد.

 

 

وی عنوان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند جديدترين اخبار و اطلاعات مربوط به برنامه‌های معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان را به صورت روزانه در پيام‌رسان ايتا به آدرس https://eitaa.com/joinchat/۱۸۴۶۰۱۸۰۸۲C۰۶۷d۴۹۱c۵f دریافت کنند.

کد خبر 1172874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha