آغاز به کار ۱۲۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی و محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی در استان مرکزی

محترمی از کلنگ زنی و آغاز به کار ۱۲۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی و محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس بسیج سازندگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک «امید محترمی» مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ظهر امروز نبه (۱۷اردیبهشت‌ما) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به کلنگ زنی و آغاز به کار ۱۲۵ میلیارد تومان پروژه عمرانی و محرومیت زدایی توسط بسیج سازندگی که به مناسبت فرارسیدن هفدهم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس بسیج سازندگی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج سازندگی به ارائه گزارشی از فعالیت های بسیج سازندگی پرداخت و گفت: بسیج سازندگی در طول سال خدمات و تلاش های گسترده ای را در راستای خدمت به محرومین و نیازمندان با هدف رفع فقر و محرومیت در جامعه انجام می دهد. 

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی با بیان اینکه کلنگ زنی پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی یکی از برنامه های مهم است که در استان مرکزی انجام می شود، افزود: آیین کلنگ زنی و آغاز به کار پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی در استان مرکزی در چهار بخش آبرسانی آب شرب، آب کشاورزی، مسکن محرومین و ایجاد راه دسترسی روستایی از پروژه هایی است که در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه مجموع اعتبار تامین شده توسط بسیج سازندگی در این پروژه ها ۱۲۵ میلیارد تومان است، ادامه داد: با اعتبار دستگاه های اجرایی این عدد تا ۲ برابر افزایش پیدا می کند.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آبرسانی آب شرب به ۴۰ روستای دارای تنش آبی با مشارکت آبفای استان، از مهم‌ترین پروژه های سال جاری است، ادامه داد: اجرای بیش از ۴۵ پروژه آب کشاورزی، ساخت ۱۰۰ مسکن محرومین و ایجاد راه دسترسی روستایی در ۱۰ روستای استان با مشارکت اداره راهداری از جمله پروژه هایی است که در هفته بسیج سازندگی در سال جازی کلنگ زنی می شوند.

 

محترمی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این پروژه ها تا ۶ ماه آینده به بهره مندی می رسند، گفت: در راستای تقویت امکانات لجستیکی بسیج سازندگی استان مرکزی و کمک به فعالیت های گروه های جهادی در امر خدمت رسانی به مناطق محروم و پشتیبانی از جهادگران و تقویت بنیه آنها افزایش ظرفیت ماشین آلات مهندسی در قالب کامیون، غلتک، لودر، بیل مکانیکی و سایر تجهیزات در دستور کار قرار گرفته که این مهم از هفته بسیج سازندگی شروع و تا سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

 

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی همچنین با اشاره به اینکه گروه های جهادی پیش قراولان و موتور محرک جبهه سازندگی هستند، گفت: یکی از مهمترین رسالت های بسیج سازندگی عمومی کردن گفتمان جهادی در بین آحاد مردم است که بسیج سازندگی در این راستا برنامه ریزی جدی کرده است. 

 

وی به تشکیل جبهه های محرومیت زدایی در این راستا اشاره کرد و گفت: گروه های جهادی پیش قراولان و موتور محرک این جبهه سازندگی هستند و گام های موثری را در این راستا برداشته اند.

کد خبر 1172880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha