بیش از ۱۳ هزار نفر از افراد نیازمند، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: ۱۳ هزارو۲۶۷ نفر از افراد نیازمند بدون بیمه تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفتند و در مناطق شهری نیز این افراد به پزشک خانواده متصل و در صورت نیاز برای دریافت خدمات تخصصی به پزشکان متخصص ارجاع داده شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «محسن رعنایی» مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی ظهر امروز شنبه (17 اردیبهشت ماه) در نشست خبری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: جوانگرایی و جوانسازی جمعیت در سیاست های بیمه سلامت وارد شده است و برنامه هایی جهت تحت پوشش قرار دادن درمان ناباروری نیز گرفته شده است.

 

وی با بیان این که در گذشته خدمات بیمه ای مختص به خدمات تشخیصی بود، ادامه داد: اما از آذر ماه سال 1400 خدمات درمانی نیز تحت پوشش قرار گرفته است.

 

رعنایی به بیمه کردن ساکنان کمتر برخودار نیز به عنوان یکی از اولویت ها و برنامه های این بیمه اشاره و اعلام کرد: این طرح از سال گذشته در استان اجرایی و برای تسهیل در انجام امور هشت میز خدمت تا آخرین پیک کرونا در محله های کمتر برخوردار تشکیل شده است.

 

وی بیان کرد: تاکنون 13 هزار و 267 نفر از افراد بدون بیمه شناسایی و تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفته اند و در مناطق شهری نیز این افراد به پزشک خانواده متصل شده اند و در صورت نیاز از طرف این پزشکان برای دریافت خدمات تخصصی به پزشکان متخصص ارجاع داده شده اند.

 

وی عنوان کرد: سال 1400 تمام مطالبات بخش خصوصی به جز دیالیز پرداخت شده و در بخشی دولتی و دانشگاهی نیز تا پایان اردیبهشت 1401، مطالبات آن ها تسویه می شود.

 

رئیس سازمان انتقال خون خراسان شمالی هم در این نشست از توسعه فعالیت های این سازمان در استان خبر داد و گفت: از دی ماه سال گذشت مرکز موقت اسفراین دو روز در هفته فعال شده و عصرها نیز فعالیت ها دایر است که منجر به اتفاق های خوبی شده است.

 

دکتر «حسین زارع» با بیان اینکه خون گیری در اسفند ماه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است، افزود: اهدا خون در فروردین امسال نیز 35 درصد رشد داشته است.

 

وی با بیان این که با وجود کمبود زیر ساخت ها اما خراسان شمالی از استان های پیشرو در اهدا خون بوده و تاکنون توانسته با شبکه ملی انتقال خون نیزکمک کند، اضافه کرد: امسال در 6 مرحله هزار و 500 واحد خون به استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.

 

وی اعلام کرد: امسال بنا داریم پایگاه های سیار انتقال خون را پس از دو سال راه اندازی کنیم که با این اقدام پیش بینی می شود اهدا خون در استان 20 درصد افزایش و اهدا خون بانوان را نیز 10 درصد افزایش دهیم.

 

دکتر زارع اعلام کرد: بانوان هم استانی از استان پیشرو در اهدا خون بوده اند و بدین لحاظ خراسان شمالی در جایگاه اول تا چهارم کشور قرار گرفته است.

 

 

کد خبر 1172932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha