اولویت های کاری استاندار جدید کرمان اعلام شد

استاندار کرمان از ساماندهی سریع تیم مدیریتی استان و توجه به شاخصه های پاکدستی، پرکاری و فساد ستیزی؛ جوان سازی مدیریتی در حد توان، اعتلای جایگاه بانوان، حفظ ارتباط با رسانه ها و... خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، شنبه(۱۷ اردیبهشت) در آیین معارفه استاندار گفت: کرمان؛ استان خاصی است که 11 درصد خاک کشور و چهار درصد جمعیت را دارد و کار برای خدمت رسانی سخت است.

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه اقتصاد در حوزه شمال و جنوب استان کاملاً متفاوت و اقتضائات منطقه ای و فرهنگی نیز متفاوت است؛ با این تذکر که در توسعه شتابان بخش هایی که فعالیت می کنند نباید خلل ایجاد شود؛ اظهار کرد: گردشگری و برخی اقلام کشاورزی استان مغفول مانده در حالیکه استان آثار ثبت شده جهانی و ملی دارد.

 

 

وی با اشاره به فعالیت شرکت های بزرگ در استان؛ رتبه داری استان در برخی محصولات کشاورزی و باغی، ظرفیت کویر و تنوع اقلیمی، مرکزیت ترانزیت، سه منطقه ویژه اقتصادی و... تصریح کرد: گردشگری دینی هم مربوط به مزار حاج قاسم یک اصل مهم شده که حتماً باید به آن توجه شود.

 

 

فداکار با بیان اینکه صنایع دستی را به طور خاص پیگیری می کنیم؛ ساماندهی سریع تیم مدیریتی استان و توجه به شاخصه های پاکدستی، پرکاری و فساد ستیزی؛ جوان سازی مدیریتی در حد توان، اعتلای جایگاه بانوان، حفظ ارتباط با رسانه ها و... را از اولویت های کاری خود نام برد و تأکید کرد: باید به الگوی مدیریتی شهید سلیمانی وفادار باشیم؛ او از همه ظرفیت ها استفاده می کرد؛ مکتب شهید سلیمانی شاخصه هایی دارد از جمله مردم داری و دوری از کارهای نمایشی و... که باید در رفتار و عمل دیده شود.

 

 

وی با یادآوری اینکه حاج قاسم هیچ وابستگی و تعلق خاصی به هیچ حزبی نداشت اما همه جناح های سیاسی به او ارادت دارند؛ اظهار کرد: من نماینده هیچ فرد، گروه و جریان سیاسی نیستم و سعی می کنم نماینده دولت و نوکر مردم باشم و استقلال عمل را حفط و از مشورت های خیرخواهانه به خصوص نماینده ولی فقیه استفاده می کنم.

 

استاندار کرمان در حمایت از فعالیت های دانش بنیان هم با این توضیح که اگر مانع نباشیم آنها خود، کار را پیش می برند و معجزه خواهند کرد؛ به چالش استان در کم آبی هم اشاره و تأکید کرد: هیچ اعتقادی به انتقال آب در درون حوزه ندارم و استان برای انتقال آب حتماً باید از دریا سرمایه گذاری کند و برای این امر شرکت های بزرگ باید پای کار بیایند.

 

 

وی به توسعه نامتوازن استان نیز اشاره و بیان کرد: بیش از 82 درصد سرمایه گذاری در شمال استان است که نتیجه آن مهاجرت ها و آسیب هایی است که می بینیم؛ بر عدم ممانعت توسعه شمال استان در کنار عقب نیفتادن جنوب تأکید کرد و گفت: حساب شرکت های بزرگ باید به داخل استان بیاید و اینکه صرفاً رسالت و مسئولیت اجتماعی خود را انجام بدهند کافی نیست.

کد خبر 1172939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha