آیین چارپایه خوانی سنتی در سالروز تخریب قبور ائمه بقیع برپا می شود

نوروزی فر با اشاره به اهمیت برپایی آیین چارپایه خوانی سنتی به عنوان یکی از رسوم آیینی و دینی گفت: آیین چارپایه خوانی سنتی به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به میزبانی آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برپا می شود.

« ابراهیم نوروزی فر» در جریان برپایی آیین چارپایه خوانی سنتی به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: با هدف تحقق فرمایشات رهبرمعظم انقلاب در رابطه با پرداختن به چارپایه خوانی سنتی در کشور، سازمان بسیج مداحان البرز رویکرد خود را توجه به این امر اختصاص داده است.

 

رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز افزود: آیین چارپایه خوانی سنتی به مناسبت سالروز تخریب قبور ائمه بقیع به میزبانی آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برپا می شود.

 

وی ادامه داد: آیین چارپایه خوانی از سال گذشته تا کنون با هدف تبیین معارف دینی و الهی و توجه به ساحت مقدس اهل بیت(ع) مورد توجه قرار گرفت.

 

به گفته وی، در مرحله نخست اجرای طرح مبنای کار برپایی این آیین به مناسبت ایام شهادت ائمه معصومین(ع) بود که به دلیل استقبال مردم که در امامزاده حسن(ع) به صورت ثابت برپا می شد، این طرح با همکاری تولیت آستان امامزاده حسن(ع) و اداره کل اوقاف و امورخیریه استان البرز این آین در ایام اعیاد نیز اجرا شد.

 

برپایی 70 آیین چارپایه خوانی سنتی در سال 1400 در استان البرز

 

نوروزی فر با اعلام خبر برپایی ۷۰ آیین چارپایه خوانی سنتی طی سال گذشته در سطح استان البرز بیان کرد: در ایام لیالی قدر، اجتماع بزرگ عزاداران را در آستان مقدس امامزادگان البرز به ویژه امامزاده حسن(ع) را داشتیم که بیش از 120 نفر از مادحین استان البرز به مرثیه و مداحی پرداختند.

 

رئیس سازمان بسیج مداحان استان البرز خاطرنشان کرد: چارپایه خوانی از برنامه های سنتی و آیینی است که قدمت بسیاری دارد و در بازار اجرا می شد، مداح با حضور در وسط بازار به ویژه در ایام محرم به مرثیه سرایی می پرداخت و علاقمندان و دوستداران اهل بیت(ع) اطراف او برای نوحه سرایی جمع می شدند.

 

گفتنی است، علاقمندان به منظور بهره مندی از آیین چارپایه خوانی از ساعت ۱۸ به استان مقدس امامزاده حسن(ع) مشرف شوند. 

 

 

کد خبر 1172970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha