نمایشگاه عرضه محصولات صندوق های قرض الحسنه در بیرجند گشایش یافت

نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات تولیدی روستایی و مشاغل خرد خانگی ذیل صندوق‌های قرض الحسنه در بیرجند گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی هنری» صبح امروز (۱۸ اردیبهشت) در حاشیه افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم محصولات تولیدی روستایی و مشاغل خرد خانگی صندوق‌های قرض الحسنه در مرکز استان اظهار کرد: این نمایشگاه به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی از امروز (۱۸ اردیبهشت) به مدت یک هفته برای بازدید عموم دایر است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی افزود: در این نمایشگاه محصولات صنایع دستی، موادغذایی و تولیدات خانگی روستاییان خراسان جنوبی در قالب ۵۰ غرفه در محل میدان ابوذر بیرجند عرضه می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر ۴۶۲ صندوق قرض الحسنه با بیش از ۳۱ هزار عضو در استان فعال است که بسیج از صندوق های قرض الحسنه برای راه اندازی و بازاریابی تولیدات روستایی حمایت کرده است.


هنری یکی از برنامه های سازمان بسیج سازندگی در حوزه حمایت از مشاغل خرد خانگی را کمک به بازاریابی محصولات روستایی دانست و‌ گفت: طی سال گذشته ۶۰ نمایشگاه تولیدات مشاغل خرد خانگی به صورت بخشی، شهرستانی، استانی و ملی برگزار کردیم.

 

وی ادامه داد: فروش تولیدکنندگان در دو مرحله برگزاری مرحله استانی نمایشگاه بیش از یک میلیارد تومان بوده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان با حداقل هزینه ها در این نمایشگاه حضور یافتند عرضه محصولات حداقل ۳۰ درصد اختلاف قیمت با بازار خواهد داشت.

 

هنری به بحث دانش بنیان در شعار سال جاری اشاره و تصریح کرد: در این نمایشگاه شرکت های دانش بنیان در حوزه تولیدات استانی و فرآوری محصولات استراتژیک کشاورزی استان حضور دارند.

 

وی در ادامه متذکر شد: تاکنون هیچ هزینه ای از تولید کنندگان برای حضور در نمایشگاه ها چه استانی و ملی دریافت نشده است.

 

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال تقویت نمایشگاه های موقت و توسعه نمایشگاه های دائمی صندوق های قرض الحسنه در دستور کار است، عنوان کرد: مجموعه بسیج سازندگی از دو سال گذشته محلی را به صورت نمایشگاه دائمی دایر کرده است.

 

 

 

 

کد خبر 1172980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha