فعالیت ۳۰ پایگاه امداد جاده‌ای در نقاط مختلف استان آذربایجان‌شرقی

منجم از فعالیت ۳۰ پایگاه امداد جاده‌ای در نقاط مختلف استان با آمبولانس و نیروهای امدادی زبده خبر داد و گفت: مجوز ایجاد ۹ پایگاه جدید را گرفته‌ایم و تا دو سال آینده ظرفیت این پایگاه‌ها در استان حداقل ۵۰ درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حمید منجم» در نشست خبری با اصحاب رسانه که به متاسبت فرارسیدن یکصدمین سالگرد تاسیس هلال احمر در ایران ترتیب یافت، اظهار داشت: هلال احمر مجموعه‌ای غیرسیاسی و مردمی است که فعالیت‌های گسترده آن مردم محور و داوطلبانه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر کمک‌های مردمی به این نهاد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: با همراهی نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان استان قول سهم بودجه‌ای مناسبی در این خصوص گرفته شده که تلاش می‌کنیم تخصیص آن نهایی شود.

منجم ساماندهی منابع انسانی را رویکرد اصلی مدیریتی اعلام کرد و گفت: ۴۰ درصد پست‌های سازمانی ما خالی است و با ۶۰ درصد ظرفیت نیروی انسانی کار می‌کنیم که البته خللی در انجام امور مربوطه نداریم با این حال تلاش خواهیم کرد جایگاه این نیروهای متعهد را که با حق الزحمه‌های ناچیز فعالیت می‌کنند، ارتقا دهیم.

وی از فعالیت ۳۰ پایگاه امداد جاده‌ای در نقاط مختلف استان با آمبولانس و نیروهای امدادی زبده خبر داد و افزود: از نظر ذخیره امدادگر بین المللی در سطح کشور و حتی بین‌المللی در حوزه هایی چون امداد کوهستان، جاده‌ای و آواربرداری حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اتمام پروژه های نیمه تمام هلال احمر را اولویت کاری خود برشمرد و افزود: هفت پروژه نیمه تمام پایگاه امدادی در شهرستان‌ها داریم که در هفته هلال احمر مناقصه آنها انجام می شود.

وی گفت: به تازگی مجوز ایجاد ۹ پایگاه جدید را گرفته‌ایم و تا دو سال آینده ظرفیت این پایگاه‌ها در استان حداقل ۵۰ درصد افزایش می یابد و از سوی دیگر نیازمند نوسازی ۸۰ دستگاه از ناوگان خودرویی هستیم.

منجم خاطرنشان کرد: پایگاه امدادی شمال غرب کشور در سعید آباد مهم‌ترین چالش هلال احمر استان است که بیش از ۱۵ سال از کلنگ‌زنی آن می‌گذرد و سعی می‌کنیم با جذب اعتبار مناسبی، این پروژه را به سرانجام برسانیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بعد از زلزله ورزقان جمعیت هلال احمر استان از لحاظ لجستیکی و پشتیبانی مستهلک شده و توان محدودی داریم و برای امدادرسانی مناسب در حوادث مشابه، باید این بخش ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه انبارهای امدادی هلال احمر استان در ۱۲ سال اخیر شارژ نشده بود، افزود: با مصوبه جدید دولت حجم منابع ذخیره ای از یک درصد جمعیت استان به دو درصد افزایش یافته است و تنها در یک هفته اخیر ۸۰ تن برنج در انبارها ذخیره کرده‌ایم.

منجم اعضای فعال این مجموعه را ۲۲ هزار نفر در بخش جوانان و هشت هزار نفر در بخش داوطلبان و نیروی امداد کشیک جاده ای را یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: رمضان امسال ۱۹ میلیارد تومان بسته معیشتی به دست خود مردم در استان توزیع شد.

کد خبر 1172991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha