اختتامیه بیست وششمین دوره مسابقات قرآن در مسجدجامع حکم‌آباد تبریز

اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات حفظ،قرائت و مفاهیم قرآن کریم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و دیگر مسئولان و فعالان قرآنی در مسجد حکم‌آباد تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، آئین اختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات حفظ،قرائت و مفاهیم قرآن کریم با حضور «حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم»، نماینده ولی‌فقیه در استان، «یعقوب هوشیار» شهردار تبریز،«تراب محمدی» معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی، «حجت الاسلام آقاجانی» مدیر ستاد اقامه نماز استان و « حجت الاسلام حسینی سرپرست تبلیغات اسلامی استان » و با حضور دیگر مسئولان و فعالان قرآنی استان در مسجد حکم‌آباد تبریز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه تبریز دراختتامیه بیست و ششمین دوره مسابقات قرآنی مسجد جامع حکم آباد با اشاره به این عنوان که تمام ابعاد زندگی ما باید مبتنی بر آموزه های قرآن باشد،گفت: همه ما در قبال قرآن وظیفه داریم و هیچکس نیز نمی‌تواند بگوید که به وظیفه خود در ارتباط با قرآن کریم به نحو احسن عمل کرده است.

وی افزود: به برکت وجود قرآن کریم شاکر خداوند متعال هستیم اما باید برای قرآنی کردن جامعه، شهرها، ادارات، مساجد و محلات بکوشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان این‌که هنوز تا مرحله قرآنی بودن تمامی مناطق کشور مسیر زیادی داریم، ادامه داد: ترویج فرهنگ قرآن در جامعه نیازمند ابتکار عمل بوده که می‌توانیم این ابتکار عمل را به دست گرفته و به جلو رویم و هر سال نسبت به سال قبل، برنامه‌های بهتری در رابطه با گسترش قرآن کریم داشته باشیم.ابتکار عمل نیز در شرایطی میسر می‌شود که به یک روش و فهم دقیق قرآنی بازگردیم.

وی در خاتمه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل قرآنی و انتشار این فرهنگ، اظهار کرد: مسئولان فرهنگی که در رابطه با قرآن کریم در استان وظیفه دارند،در ارتباط با فرمان مقام معظم رهبری که فرمودند ما باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم، برای رسیدن به این هدف قاطعانه و با همت عالی تلاش کنیم.

همچنین در این آئین اختتامیه،حجت الاسلام و المسلیمن «روح الله بجانی» مدیریت مرکز حوزه علمیه امیرالمومنین و مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد بزرگ حکم آباد،ضمن اشاره به ارائه گزارشات روند برگزاری مسابقه،گفت: ۳۰۰ نفر در رشته های حفظ کل ۱۰ و۲۰ جزء،قرائت و مفاهیم در رده های سنی زیر و بالای ۱۶ سال شرکت داشتند.

مدیر ستاد اجرایی مسابقات مسجد حکم آباد با بیان اینکه محور زندگی ما و ماهیت انقلاب اسلامی قرآن کریم است، گفت:خواستار حمایت جدی مسئولین از برنامه ها و فعالیت های قرآنی در مساجد هستیم تا به نقطه ای که شایسته فعالان قرآنی است برسیم.

در پایان مراسم با حضور امام جمعه محترم و معاون سیاسی استاندار و دیگر مسئولین حاضر در این مراسم، از نفرات برگزیده اول تا سوم با اهدای جوائز و لوح تقدیر،تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1171858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha