برنامه جامع برای مبارزه با فقر وجود ندارد

ظاهری گفت: متأسفانه آن برنامه جامع لازم برای مبارزه با فقر وجود ندارد و از طرفی ابزارهای در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) محدود است در نتیجه لازم است هماهنگی، همکاری و هم افزایی بیش از پیش را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «ناصر ظاهری» به همراه مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین در دیدار با 2 خانواده نیازمند که در قالب طرح مفتاح الجنه انجام شد، بیان کرد: از 2 خانواده ای که بازدید کردیم، هر 2 این خانواده ها زن سرپرست خانوار و با آسیب های اجتماعی درگیر هستند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: متأسفانه در مواجه با فقر در برخی موارد با آسیب های اجتماعی هم روبرو هستیم که برآیند آن پیچده شدن فقر است از طرفی افزایش زنان سرپرست خانوار موجب شده تا فقر زنان و سن افراد تحت حمایت کاهش یابد و این امر نشان می دهد که فقر جوان شده است.

 

وی اضافه کرد: اگر همتی که در برابر بیماری کرونا داشتیم را در مقابل اعتیاد داشتیم امروز با معضلات مختلفی در جامعه روبرو نبودیم ولی همه افراد جامعه اعتیاد را به اندازه کرونا جدی نگرفته اند.

 

ظاهری افزود: متأسفانه آن برنامه جامع لازم را برای مبارزه با فقر وجود ندارد و از طرفی ابزارهای در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) محدود است در نتیجه لازم است هماهنگی، همکاری و هم افزایی بیش از پیش را شاهد باشیم تا با پرهیز از گام های جزیره ای در اقدامی واحد برای اعتلای وضعیت فقر در جامعه اقدام کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه برخورد امروز با مواد مخدر شکلی است حال آنکه باید به صورت میدانی وارد کار شویم و با کار میدانی و جمعی مسئولیت هر دستگاه را مشخص و با برنامه ریزی شایسته برای رفع این معضل و مشکل خطرناک اقدام کنیم و در این فرایند اعضای خانواده، مربیان مدارس، اساتید دانشگاهی، متولیان امر در بخش های مختلف خصوصی و دولتی آموزش های اجتماعی و فرهنگی لازم را فرابگیرند تا شاهد یک حرکت جمعی در برابر این آسیب خطرناک باشیم والا تنها با اقدام دستگاهی های دولتی با فردی نتیجه لازم حاصل نمی شود.

 

در ادامه مدیرکل امور بانوان استاندار قزوین = اظهارکرد: باید خانواده هایی که با آسیب های اجتماعی روبرو هستند را به لحاظ فرهنگی و اجتماعی توانمند کنیم تا با آمادگی بیشتر و بهتری در عرصه هدایت فرزندان و سایر اعضای خانواده ایفای نقش کنند.

 

کبری علیخانی یادآورشد: بخشی از رفع فقر نیازمند اقدام اقتصادی است ولی بخش دیگر فرهنگی و اجتماعی است از این رو آگاهی بخشی در این زمینه امری ضروری است.

کد خبر 1172994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha