سومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه های مسجد در تابستان امسال اجرا می شود

به گفته نعمتی؛ در نظر داریم فراخوان و جذب گروه‌های سومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را در تابستان سال‌جاری آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس حوزه هنری استان زنجان در آیین اختتامیه دومین همایش تئاتر مردمی «بچه‌های مسجد» با بیان اینکه اولین دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در سال ۹۸ با حضور ۱۲ گروه نمایشی و ۴۵ اجرا برگزار شد، گفت: همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد به دلیل شیوع ویروس کرونا دو سال برگزار نشد تا سرانجام سال گذشته با همکاری برخی مساجد، دومین دوره این همایش با همراهی ۱۲ گروه نمایشی آغاز شد.

 

امیر نعمتی ادامه داد: از ۱۲ گروه دومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، بیش از هشت گروه آماده اجرا شدند و گروه‌های دیگر در زمان‌های دیگر اجرا خواهند داشت. این گروه‌ها با حضور بیش از ۶۲  نفر از هنرجویان کانون های مساجد زنجان، بالغ بر 45 مورد اجرا در مساجد و مدارس داشتند.

 

وی با بیان اینکه همه هنرهای ما ریشه در دین دارد، افزود: در هنر بازیگری یک انسان می‌خواهد انسان دیگری را در صحنه بازتاب و متجلی کرده و در جلد فرد دیگری نمود پیدا کند، لذت‌بخش است.

 

نعمتی خاطرنشان شد: هنر بازیگری هنر فاخری است و نگاه ارزش‌مدارانه باید یه آن داشته‌ باشیم و یکی از اهداف ما در تئاتر بچه‌های مسجد این است که نگاه متفاوتی به این هنر ایجاد کنیم.

 

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به مسئله‌مندی، بوم‌گرایی و مردم‌محوری سه مؤلفه مهم هنر که در سند تحول حوزه هنری نیز مدنظر قرار داده شده است، اظهار داشت: هنر امروز ما باید روایتگر درست گذشته بوده و مقابل تحریف‌ها بایستد و همچنین تبیین درستی از گذشته داشته و کنش‌گر امروز و پیشران آینده باشد.

 

وی با تآکید بر اینکه در همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، تئاتر حرفه‌ای بودن هدف برگزاری این همایش نبوده، گفت: ما در این همایش سعی‌مان بر آن بوده تا نقش تربیتی و اخلاقی تئاتر و تربیت نسل جدیدی از هنرمندان تئاتر را مدنظر قرار دهیم.

 

این مسئول افزود: تئاتر هنر مقدسی است و این هنر در میان هفت هنر شناخته شده دنیا به‌ عنوان ششمین هنر ممزوجی از همه هنرهاست. زنده بودن، پویا بودن و نفس به نفس بودن تماشاگر و بازیگر بر روی صحنه هویت و ویژگی‌های خاصی را به هنر نمایش داده‌ است.

 

نعمتی خاطرنشان کرد: در نظر داریم فراخوان و جذب گروه‌های سومین دوره همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را در تابستان سال‌جاری آغاز کنیم.

 

در این مراسم ضمن قرائت بیانیه این دوره از همایش توسط یعقوب حسنی عضو هیأت انتخاب و ارزیابی، نماهنگی از پاسداشت و یاد و خاطره شهید سیدمرتضی آوینی و حاج نادر طالب‌زاده نیز پخش گردید.

 

تجلیل از مربیان، سرپرستان و هنرمندان گروه‌های نمایشی و انتخاب گروه نمایشی «آنلاین» به عنوان گروه منتخب از هشت گروه مشارکت کننده در این دوره از همایش پایان بخش آیین اختتامیه دومین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد بود.

 

دومین همایش استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با گرایش موضوعات مختلف دینی و اجتماعی شامل تاریخ اسلام و ادیان آسمانی، قصص قرآن، زندگی پیامبران (ص) و بزرگان دین، روایات و احادیث، سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در مرحله استانی و با حضور 12 گروه از کانون های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه‌های بسیج استان همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی 20 فروردین تا 12 اردیبهشت ماه 1401 آغاز به کار کرد که از این تعداد هشت گروه با حضور 62 نفر از هنرجویان بالغ به 45 اجرا پرداختند.

 

در این مراسم از گروه‌های فعال نمایشی متشکل از کارگردان و مربیان تئاتر و جمع کثیری از هنرجویان علاقمند به هنر‌های نمایشی در گروه سنی جوانان و نوجوانان از قبیل؛ گروه‌های نمایشی «منظومه شمسی» از مسجد امیرالمومنین(ع)، «پروانه‌ها» از مسجد چهارده معصوم(ع)، «پیر زن مسجد» از مسجد ولیعصر(عج)، «آنلاین» از حسینیه اعظم، «کما» گروه خواهران مسجد باقرالعلوم(ع) دانشگاه زنجان، «خورشید دیو تاریکی» از امامزاده سیدابراهیم(ع)، «اخرین مسابقه» گروه براداران مسجد باقرالعلوم(ع) دانشگاه زنجان، «آلزایمر» از مسجد صاحب‌الزمان(عج) تجلیل به عمل آمد.

 

همچنین از سوی هیأت ارزیابی و انتخاب دومین همایش تئاتر مردمی بچه‌های مسجد؛ نمایش «آنلاین»  از گروه نمایشی حسینیه اعظم زنجان به عنوان منتخب گروه‌های نمایشی مشارکت کننده و سحر محمدی، نازیلا خانی، زینب عماری، زهرا جواهری و حسین محمدی به عنوان بازیگر منتخب در این رویداد هنری معرفی شدند.

 

دومین همایش استانی تئاتر مردمی بچه های مسجد با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان و حوزه هنری استان زنجان اجرا شد.

کد خبر 1172996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha