۴۰هزار تن گندم   در شهرستان دهلران برداشت شده است

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاوری شهرستان دهلران گفت: تاکنون ۴۰هزار تن گندم در شهرستان دهلران برداشت شده است.

«علی غلامی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: امسال 6هزار هکتار از اراضی کشاورزی دهلران زیر کشت گندم رفته که از این میزان 40هزار هکتار آبی مابقی دیم هستند

 

وی  تصریح کرد: متاسفانه گندم دیم به دلیل خشکسالی بطور کلی ازبین رفته وپیش بینی می شود حدود 120هزارتن گندم تولید و تحویل مراکز خرید شود.

 

 مدیر جهاد کشاوری شهرستان دهلران با اشاره به اینکه 9 مرکز خرید کار خرید به عهده دارند، افزود: مزارع آبی شهرستان نیز بین 20تا 30درصد به خاطر خشک سالی خسارت وارد شده است.

 

غلامی ادامه داد: حدود ۳۵۰ کمباین در شهرستان برداشت گندم در مزارع را به عهده دارند  و امسال نسبط به سال گذشته 20هزار تن کاهش خرید گندم پیش بینی می شود.

 

وی به برداشت کلزا در شهرستان اشاره کرد و گفت:  تا کنون 10هزار 500تن کلزا در شهرستان دهلران برداشت شده است و پیش بینی می شود 11هزار تن خریداری شود.

 

غلامی گفت: امسال بیش از 6هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان دهلران به کشت کلزا اختصاص یافته است  که پیش بینی می شود 11هزار تن برداشت شود.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از دانه روغنی کلزای استان ایلام در این شهرستان تولید می‌شود، گفت: متاسفانه سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته به دلیل عدم رها سازی به موقع اب کرخه و کمبود آب کاهش و خشک سالی  محصول کاهش یافته است.

 

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاوری شهرستان دهلران گفت: از مهم ترین فواید کشت کلزا مقاومت در برابر کم آبی و ارزش اقتصادی بالا است و کشت این محصول علاوه بر ایجاد تناوب زراعی، در اشتغالزایی در منطقه نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

 

مدیر جهاد کشاورزی دهلران تصریح کرد: ایجاد صنایع تبدیلی یکی از راه‌های سودمند ارتباط بین بخش کشاورزی و صنعت است که علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار در منطقه باعث می‌شود که کشاورزان از خرید تضمینی محصول خود به دلیل استحصال روغن کلزا و کنجاله اطمینان خاطر داشته باشد.

 

وی یادآور شد: ۴ مرکز خرید در مناطق مختلف این شهرستان خرید تضمینی محصول دانه روغنی کلزا به عهده دارند.

 

 

کد خبر 1173032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha