ثبت نام ۱۶۲۰ زائر گلستانی به حج تمتع آغاز شد/ تمامی زائران مدینه بعد هستند

میرقاسم پور از آغاز ثبت نام زائران حج تمتع ١۴٠١ از صبح امروز (یکشنبه ١٨ اردیبهشت) همزمان با سراسر کشور در استان گلستان خبر داد.

«سیدعلی میرقاسم پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: ثبت نام از زائران حج تمتع امسال (افراد زیر 65 سال) از ساعت ١٠ صبح امروز (یکشنبه ۱۸ اردیبهشت) همزمان با  سراسر کشور در استان گلستان آغاز شد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: زائران حج تمتع امسال می توانند با مراجعه به سامانه «رزرو» حج و زیارت به نشانیhttps://reserve.haj.ir  یا کاروان های زیارتی خود نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: افرادی دارای فیش تا ٢٢ خرداد سال ٨۶ و افراد متولد ١٠ تیر سال ١٣٣۶ به بالا مشمول اعزام به سفر حج هستند.

 

میرقاسم پور، حداقل هزینه  حج امسال را 37 میلیون تومان و حداکثر 38 میلیون و 900 تومان اعلام کرد و گفت: به دلیل واریز هزینه زائران حج تمتع در دو سال قبل، از سهمیه ارزی دو سال قبل برخوردار شده بودند.

 

وی تاکید کرد: تزریق دو دوز واکسن کرونا سینوفارم یا آسترانزنکا از اولویت های کشور عربستان برای ورود زائران است و زائرانی که دو دوزشان این واکسن نیست دوز سوم را حتما این واکسن را تزریق کنند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان، تعداد زائران حج تمتع استان گلستان را یک هزار و 620 نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در قالب 12 کاروان اهل سنت و شیعه به حج تمتع اعزام می شوند.

 

میرقاسم پور افزود: از این تعداد، یک هزار و 265 زائر در قالب 9 کاروان اهل سنت و 355 زائر در قالب 3 کاروان شیعه هستند.

 

وی ادامه داد: تمامی زائران گلستانی مدینه بعد هستند و اعزام آنها از طریق فرودگاه بین المللی گرگان انجام می شود.

 

میرقاسم پور خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط در نظر گرفته شده از سوی وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر پذیرش افراد زیر ۶۵ سال در حج ۱۴۰۱، به متقاضیان بالای ۶۵ سال روادید داده نمی شود.

 

 وی با بیان اینکه در سال ٩٩، دو هزار و ٨٣۵ نفر برای اعزام حج ثبت نام کرده بودند که به دلیل کرونا متوقف شد، گفت: دو هزار و ٢٠٠ نفر زیر ۶۵ سال هستند و اولویت اعزام را دارند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان یادآور شد: از این تعداد، یک هزار و ٧۵٠ نفر هزینه حج را واریز کرده بودند.

 

میرقاسم پور به زائران بالای ۶۵ سال توصیه کرد: این دسته از افراد در صورت عدم دریافت وجوه واریزی، در اولویت تشرف برای حج آینده خواهند بود و از این افراد تقاضا می شود حالت فعلی را حفظ و انصراف ندهند تا در حج آینده از حق اولویت و امتیاز و سهمیه تثبیت نرخ ارز برخوردار شوند.

 

کد خبر 1173084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha