قیمت‌ها مطابق شهریور سال ۱۴۰۰ ثابت بماند/ دولت باید تورم را کنترل کند

نماینده مردم فسا در مجلس گفت: باید قیمت‌ها مطابق شهریور سال ۱۴۰۰ ثابت بماند؛ همچنین دولت باید تورم را کنترل، نیازهای مردم را تأمین کرده و قیمت‌ ها را ثابت نگه دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، حجت الله فیروزی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه(۱۹اردیبهشت)مجلس شورای اسلامی در مورد حوزه امنیت غذایی و حفظ آن برای کشور پس از استماع صحبت‌‌های وزرای جهاد و اقتصاد در خصوص ساماندهی یارانه‌ها گفت: یکی از مهمترین اقدامات و مأموریت‌های دولت سیزدهم، هوشمندسازی و ساماندهی یارانه‌ها است که در تاریخ کشور خواهد ماند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ امروز شاهد افسارگسیختگی در قیمت‌ها هستیم که مردم و مجلس را نگران می‌کند، در خصوص ساماندهی یارانه‌ها باید به بحث ماهیتی آن توجه کرد که بر اساس قانون بودجه 1401، دولت باید یارانه‌ها را به گونه‌ای ساماندهی کند که قیمت‌ها مطابق شهریور سال 1400 ثابت بماند؛ همچنین دولت باید تورم را کنترل، نیازهای مردم را تأمین کرده و قیمت‌ ها را ثابت نگه دارد.

وی ادامه داد: باید رفتار مناسب برای اجرای قانون از سوی دولت صورت گیرد و سامانه‌ای برای این موضوع طراحی شود که مایحتاج مردم به درستی به دست آنها برسد و از سوی دیگر دولت باید با مردم صحبت کرده و به آنها اطمینان خاطر بدهد چرا که امروز اقشار کم درآمد، کارمندان، عشایر، دامداران و تولیدکنندگان نگران تهیه کالاهای مورد نیاز خود هستند لذا اجرای قانون نباید به گونه‌ای باشد که کالاهای مورد نظر افراد تأمین نشود.

وی گفت: هنوز موضوع هدفمندی یارانه‌ها ایراد دارد و افرادی که باید مشمول آن باشند، از دریافت آن محروم هستند و افرادی که نباید مشمول باشند، از آن استفاده می‌کنند که اگر قرار باشد این موضوع نیز به همان شیوه اجرا شود مشکل دیگری بر مشکلات گذشته اضافه خواهد شد.

همچنین محمد وحیدی در این باره  تاکید کرد: مدیریت بازار باید براساس اطلاعات دقیق و اصولی باشد، اما امروز شاهدیم براساس حدسیات مدیریت صورت می گیرد و گزارشات با اطلاعات دقیق همخوانی ندارد. چرا جراحی اقتصادی با کالایی مثل نان آغاز شده که التهاب آفرین و تنش زا است؟ و شرایط به نحوی تغییر کرده که نان آزادپز از 2 هزار تومان به 7 هزار تومان افزایش قیمت داشته و فشار آن به اقشار و مناطق محروم وارد می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه نیاز است که رئیس جمهور با مردم به صورت رودررو و شفاف سخن بگوید، گفت: باید رئیس جمهور صحبت دقیق و گزارشات را به مردم  ارائه کند و از چندصدایی در بدنه دولت پرهیز شود، آیا وضعیت قیمت خودرو و افزایش دائمی نیز متاثر از بازار اوکراین است؟ آیا وضعیت فعلی مدیریت بازار ناشی از بازارهای بین المللی است؟

وی خاطر نشان کرد:  کمبود نهاده های دامی به وضعیتی رسیده است که شاید سال آینده دیگر دامی در کشور باقی نماند! و آنچه که ما از مناطق مختلف و حوزه های انتخابیه در می یابیم که در 50 روز گذشته نهاده ای توزیع نشده و وزارت جهاد برنامه ای برای این موضوع نداشته است.

کد خبر 1173105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha