آزادی زندانیان ریشه در فرهنگ، اعتقادات و انسان دوستی

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اقدامی ریشه دار در فرهنگ ناب، اعتقادات و باورهای ارزشی و حس انسان دوستی مردم دارد که توسعه آن سرآمد بسیاری از خوبی ها خواهد بود.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: جمعیت زیادی از مردم به دلیل بدهی، شرایط سخت اقتصادی و خطاهای رفتاری دچار بند شده اند که اتهام آنان کیفری نبوده و نیت و قصد ارتکاب جرم نیز نداشته اند اما بر اساس شرایط بد روزگار گرفتار شده اند.

جای این افراد زندان نیست و حضور آنان در بند و نبود در خانواده به ویژه برای افراد سرپرست خانوار مشکلات زیادی را به بار می آورد که همت و اراده بلند برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد لازم است.

اصلاح قوانین و مقررات کشور یکی از عوامل موثر در پیشگیری از این واقعه خواهد بود و از طرفی نیز قضات با بکارگیری برخی از قوانین مثل اعسار و صلح و سازش به کاهش جمعیت کیفری کمک خواهند کرد.

خیرین و افراد خیر اندیش نیز در این میان نقش  موثری برای آزادی زندانیان داشته اند که فرهنگ آن فراگیر شده و در سراسر کشور در حال توسعه است.

 

ارتباط موثر بین آزادی زندانیان و مناسبت های خاص مثل ماه مبارک رمضان بر برکت و اثر سازنده این اتفاق افزون شده و نتایج اثربخشی را به همراه داشته که خیر آن نیز به جامعه خواهد رسید.

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اقدامی ریشه دار در فرهنگ ناب، اعتقادات و باورهای ارزشی و حس انسان دوستی مردم دارد که توسعه آن سرآمد بسیاری از خوبی ها خواهد بود که باید برای آن تلاش و همت کرد.

 

*تبدیل آزادی زندانیان به فرهنگ عمومی

 

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به رونق آزادی زندانیان در این استان در یک ماه مبارک رمضان گفت: این الگو قابل تعمیم به کل کشور است و باید تبدیل به یک فرهنگ عمومی بشود.

حجت الاسلام «اسدالله جعفری« همت بر این کار را ریشه در در ادعیه ماه مبارک رمضان  مثل خواهان رفع گرفتاری مردم و آزادی زندانیان و گذر از مشکلات بیان کرد و افزود:  خیرخواهی و کمک به رفع نیازهای جامعه توفیقی از درگاه الهی به افراد خواهان این درجه و مقام است.

وی ادامه داد: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اثرات مثبت و سازنده ای در رفع چالش های اجتماعی جامعه دارد و به کاهش آسیب های خانواده های آنان کمک می کند.

*آزادی 300 زندانی جرائم غیرعمد استان اصفهان در یک ماه

 

رئیس ستاد دیه اصفهان در این خصوص گفت: بیش از 300 زندانی جرائم غیرعمد استان در این یک ماه با کمک 500 میلیارد ریال مردم و خیرین آزاد شدند.

«اسدالله گرجی زاده« افزود: با بیان اینکه خیرین، صاحبان صنایع و مشاغل و مردم به این برنامه کمک کردند‏ تصریح کرد:  نیمی این کمک ها به واسطه مشارکت اندک و حضور در «پویش هر نفر 10 هزار تومان« رقم خورد.

 

به گفته وی، کمک جمع آوری شده سه برابر سال گذشته بوده و رتبه اول به استان اصفهان رسید.

رئیس ستاد دیه اصفهان یادآورشد: آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مربوط به ماه مبارک رمضان نیست و در طول سال و مناسبت های مختلف نیز ادامه دارد.

 

*دلدادگی مردم برای آزادی زندانیان

 

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اصفهان با اشاره به آزادی زندانیان در یک مقطع کوتاه و مشارکت خوب مردم، گفت: این اتفاق مهمی برگرفته از دلدادگی و نیت خاصلانه مردم بود که نتایج و دستاوردهای زیادی را نیز به ارمغان آورد.

«علیرضا بابایی« افزود: همت خوبی ایجاد شده و رسانه ها نیز در این میان وارد شده و با انجام فعالیت های اطلاع رسانی و تبلیغی مشارکت اجتماعی را افزایش دادند.

وی تداوم این مسیر و همت و اراده برای آزادی زندانیان و کمک به رفع نیازهای خانواده های آنان را مورد تاکید و توجه دانست و از مردم، تشکل های مردمی و خیرین خواست تا همراهی خود را همواره داشته باشند.

*فراگیری خدمت برای آزادی زندانیان

 

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان اصفهان با فراگیری اقشار، گروه ها و اصناف مختلف همراه بود که از کودکان و نوجوانان گرفته تا بزرگسالان که با نیت خیر خود وارد این عمل شدند و گروه های شغلی و طبقه های مختلف صنفی به میدان آمدند.

مساجد که در این امر نیز پیشتاز بودند هم شبکه ای از کمک رسانی به آزادی زندانیان و خانواده های آنان ایجاد کردند و همدلی مردم هم به خیر و برکت کار افزود.

 

کد خبر 1173151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha