سرمایه گذاری۴۹۳ میلیارد ریالی بخش خصوصی برای تاسیس آموزشگاه های آزاد

درویشی گفت: امسال ۱۴۵ آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد با سرمایه گذاری۴۹۳ میلیارد ریالی بخش خصوصی در استان مازندران راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از روابط عمومی اداره  کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران «سید حسین درویشی» امروز(۱۸اردیبهشت)  در جلسه هیات نظارت آموزشگاه های آزاد استان مازندران بیان کرد: گسترش آموزش ها و مهارت های فنی و حرفه ای و نیاز به افراد ماهر و کارآفرین از اولویت و اهمیت فراوانی برخوردار است و تامین نیاز کشور به نیروی ماهر با در نظر گرفتن اعتبارات و امکانات دولتی مقدور نمی باشد.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای مازندران گفت: جذب بخش خصوصی، سرمایه گذاری و مشارکت برای گسترش اجرای آموزش های مهارتی در جامعه توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و تبع آن اداره کل مازندران شده است.

 

وی با اشاره به تسهیل گری در صدور مجوز تاسیس آموزشگاه های آزاد از سال گذشته افزود: از ابتدای سالجاری تا کنون ۱۴۵ متقاضی درخواست مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد داشتند که میزان سرمایه گذاری برای تاسیس، تجهیز و راه اندازی این آموزشگاهها بیش از ۴۹۳ میلیارد ریال برآورد شد.


درویشی در خاتمه خاطرنشان شد: از تمامی آموزشگاه های آزاد استان انتظار داریم که با آموزش های مهارتی و تخصصی خود بتوانند با ارتقای دانش و مهارت های افراد، سهم عمده ای را در کاهش بیکاری جامعه، ایفا و به توسعه اقتصادی و اجتماعی  استان کمک کنند زیرا آموزش های فنی و حرفه ای  علاوه بر جنبه اقتصادی در بهبود فضای کسب و کار ، بر جنبه اجتماعی و فرهنگی جامعه نیز تاثیر مثبت می گذارد .

کد خبر 1173163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha