تجلیل از پیشکسوتان خوشنویسی در استهبان

کیامرث گفت: تکریم شخصیت های فرهنگی و هنری، نشانه‌ بالندگی و توسعه یافتگی جامعه است با تلاش مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر استهبان از سه چهره پیشکسوت خوشنویسی این شهرستان تجلیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امید کیامرث»، امروز (یکشنبه 18 اردیبهشت) تکریم شخصیت های فرهنگی و هنری، نشانه‌ بالندگی و توسعه یافتگی جامعه دانست و به خبرنگاران گفت: با تلاش مسئولان و اهالی فرهنگ و هنر استهبان از سه چهره پیشکسوت خوشنویسی این شهرستان تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان افزود: بر این اساس از آیت الله «سید جعفر حجت کشفی»، استاد «محمد مهاجر» و «احمد علی باروتی» توسط دبیرخانه «آستان جانان» تجلیل خواهد شد.

دبیر اجرایی همایش «آستان جانان» اضافه کرد: آئین تجلیل 29 اردیبهشت در تالار «علامه طباطبایی» دانشگاه آزاد اسلامی با هدف تقویت و پاسداشت ارزش های فرهنگی و هنری، ارتقای هویت ملی، معرفی الگوها و ظرفیت های بومی و قدردانی از فرهیختگان علم و ادب و فرهنگ استهبان برگزار می شود.

وی بزرگداشت مفاخر فرهنگی و هنری را ضروری و مفید دانست و بیان کرد: اولین چهره فرهیخته هنری، آیت الله «سید جعفر حجت کشفی»، کاتب مسجد «جمکران»، در خط ثلث است که سالهاست کاتبی بدین جامعیت ظهور نکرده و نگارش خطاطی کتبیه های داخل ضریح مطهر حضرت معصومه (س) و محراب مسجد «جمکران» و ضریح حرمین عکسریین (ع) از هنرهای این چهره برتر است.

کیامرث ادامه داد: دومین چهره هنری استهبان، استاد «محمد مهاجر» است که همگام با شهید «فقیهی» در هسته مبارزان با طاغوت در استهبان فعالیت کرد و از سال ۱۳۴۹ وارد انجمن خوشنویسان شد و در سال ۱۳۸۱ در ۴۱نمایشگاه انفرادی در شیراز و خارج از کشور شرکت کرد.

وی اضافه کرد: سومین هنرمند استهبانی، استاد «احمدعلی باروتی» از پیشکسوتان انجمن خوشنویسان است که بیش از 10 سال در کتابت و خوشنویسی فعالیت داشته و دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و دکترای فلسفه و حکمت اسلامی است که مدرک فوق ممتاز خوشنویسی را در سال ۷۰ از انجمن خویشنویسان ایران دریافت کرده و در دوران دفاع مقدس به برگزاری کلاس های قرآن و نهج البلاغه و خوشنویسی در جبهه های حق علیه باطل اقدام کرده است و کتبیه های زیبایی از آیات قرآن و تصاویر چهره امامین انقلاب را در منطقه عملیاتی «فاو» از خود به یادگار گذاشته است.

کد خبر 1173194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha