صنعت هتلداری ایران ۲۳ هزار میلیارد تومان از کرونا ضرر دیده است

حمزه ای گفت: از سال ۹۸ که پاندمی کرونا تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی را تحت تاثیر قرار دارد، صنعت هتلداری ایران بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان از کرونا ضرر و زیان مالی دیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «جمشید حمزه‌ زاده» در جلسه مجمع عمومی جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی اظهارداشت: از سال ۹۸ که پاندمی کرونا تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی را تحت تاثیر قرار دارد و علاوه بر ضرر و زیان مالی موجب شد تا بسیاری از هتل‌ها تعطیل یا نیروهای خود را تعدیل کنند.

 

رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران ایران افزود: از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان صنعت هتلداری ایران از کرونا ضرر وزیان مالی دیده است.

 

حمزه‌زاده با اشاره به پیگیری‌های جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران برای رفع مشکلات هتلداران گفت: تغییر تعرفه گاز مصرفی هتل‌ها، استفاده از معافیت هتل‌ها در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده پیگیری شده و کاهش سهم بیمه کارفرما از دیگر موضوعاتی است که باید پیگیری شود، چون این نوع مشوق‌ها می‌تواند عاملی برای جذب سرمایه‌های بیشتر و دلگرمی سرمایه‌گذاران فعلی باشد.

 

وی دریافت هزینه هتل براساس ارز را از دیگرموارد ضروری عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر یک تبعه خارجی با هزینه‌ای که در کشور خودش یک آب معدنی می‌خرد می تواند یک شبانه روز در هتل‌های ایران اقامت داشته باشد.

 

رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران ایران به سهم جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان رضوی در جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران اشاره کرد و گفت: با توجه تعداد هتل‌های خراسان رضوی و به ویژه مشهد، تغییراتی در اساسنامه جامعه حرفه‌ای ایران صورت گرفت که متناسب با ظرفیت‌های اقامت در خراسان رضوی نفرات این استان به سه نفر افزایش یافته است.

کد خبر 1173206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha