معلمان پرچمدار و علمدار تعلیم و تربیت هستند

زیویار، از معلمان به عنوان پرچمدار و علمدار تعلیم و تربیت یاد کرد و گفت: معلمان اسباب نجات بشر از گرداب نادانستنی ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «فرهاد زیویار»، امروز(18اردیبهشت)، در مراسم بزرگداشت مقام معلم که در محل دانشگاه فرهنگیان خرم آباد برگزار شد، اظهارداشت: به تعبیر امام خمینی(ره) معلمی شغل انبیاء است.

 

استاندار لرستان افزود: توفیق معلمی و علم آموزی از طرف حضرت باری تعالی به انسان ارزانی داشته است، مقام معلم اینقدر رفیع است که خداوند عالم و پیامبران سر سلسله این مقام قرار دارند.

 

وی ا گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری خاطرنشان کرد: آثار شهید مطهری برای مشکلات جامعه امروز نیز کارساز است و این آثار تا دهها سال بعد نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

زیویار با بیان اینکه باید به مقام معلم نگاه ارزشی داشته باشیم، عنوان کرد: معلمی، شغلی شریف و مایه افتخار است و معلمان پرچمدار و علمدار علمآموزی و تعلیم تربیت هستند که باید به آن افتخار کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان لرستان از نظر نعمت های خدادادی و استعدادهای انسانی سرشار است، گفت: با همه این شایستگی ها اما در امر توسعه و پیشرفت مقداری عقب است که باید علت این عقب ماندگی ها را بررسی و با برنامه ریزی به سمت جلو حرکت کرد.

 

استاندار لرستان با اشاره به اینکه فرزندان استان لرستان در سراسر کشور به عنوان مدرس، استاد، متخصص، مدیر ارشد و...مشغول فعالیت هستند، گفت: این افراد به عنوان سرمایه های اصلی کشور به حساب می آیند اما جایشان در استان خالی است.

 

وی با تأکید بر اینکه باید بستر را برای حضور این سرمایه ها در کنار خودمان فراهم کنیمف گفت: این سرمایه ها ماحصل تعلیم و تربیت معلمان هستند، باید در سراسر کشور از این قابیلیت ها استفاده شود ولی در استان نیز از توانمندی این جوانان باید استفاده شود.

 

زیویار در ادامه خاطرنشان کرد: در کنار آموزش و پرورش دیگر نهادها همچون صدا و سیما، کمیته امداد، سپاه می توانند دانشگاه تعلیم و تربیت باشند.

 

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش کارخانه تعلیم و تربیت و انسان سازی است و می تواند الگو سازی کند .

 

استاندار لرستان اظهار داشت: همه نهادها در کنار هم اگر کار جهادی انجام دهند و فرصتی که خداوند در اختیار ما قرار داده در هر زمینه ای نگذاریم تلف شو، می توانیم از گردنه های سخت عبور کنیم.

 

 

کد خبر 1173230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha