۲۰ هزار کودک استان سمنان مورد غربالگری بینایی شدند

منطقی از غربالگری بینایی ۲۰ هزار و ۷۵۵ کودک ۳تا۶ سال استان سمنان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «محمود منطقی» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۳۰ پایگاه غربالگری بینایی کودکان ۳تا۶ سال در استان سمنان وجود داردگفت: ۲۰ هزار و ۷۵۵ کودک در سال گذشته مورد غربالگری قرار گرفته‌اند.

 

سرپرست اداره کل بهزیستی استان سمنان برنامه آگاه سازی پیشگیری از معلولیت‌ها با هدف ارتقا سطح سلامت و بهداشت روان عموم مردم جامعه و پیشگیری از بروز معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی با رویکرد آگاهی اقشار مختلف، ازجمله جوانان، زنان خانه دار، کم سوادان و روستاییان نسبت به مسائل پیشگیری از معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را خدمات بهزیستی عنوان کردوافزود: پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد را از جمله مهمترین اقدامات بهزیستی استان سمنان در طول سال برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی عنوان کردوگفت: آگاه سازی همچنین با خط ملی اعتیاد ۰۹۶۲۸ نیز صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان اینکه اکنون ۱۲ کمپ ترک اعتیاد در استان سمنان وجود دارداضافه کرد: ۱۰ مرکز سرپایی، یک مرکز گذاری و یک مرکز بهبود و باز توانی اعتیاد تحت نظارت بهزیستی استان سمنان فعالیت می کنند.

 

منطقی دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را یکی دیگر از دفاتر معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی عنوان کردوافزود: بهبود کیفیت زندگی، رفاه اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعم از اعتیاد، جرم، خشونت، طلاق، خودکشی و... از اهم فعالیت این دفتر است.

 

سرپرست بهزیستی استان سمنان تصریح کرد: می‌توان به اجرای طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با حضور ۲۶۹ شرکت کننده  در معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه ۱۳ طرح ظرفیت سازی پروژه‌های همیاران سلامت اجتماعی نیز در استان سمنان اجرا شده است، گفت: طرح توسعه پایگاه‌های سلامت اجتماعی یا طرح رصد آسیب‌های اجتماعی با ۴۱ هزار برش در سال گذشته اجرا شده است.

 

منطقی با اشاره به اینکه خدمات مراکز مشاوره در دو سطح مراکز مشاوره و خدمات روان شناختی با آموزش‌های ارتقایی، آموزش پیش از ازدواج در سال گذشته به هزار و ۱۷۱ نفر ارائه شده است، اظهار کرد: ۱۵ مربی نیز در این راستا طی سال گذشته به داوطلبان خدمت رسانی کردند.

 

سرپرست بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه هزار و ۸۱۳ نفر نیز مورد آموزش زندگی خانواده قرار گرفتند، بیان کرد: آموزش هنگام ازدواج نیز با حضور دو هزار و ۱۲۳ آموزش گیرنده و ۳۲ مربی انجام شد همچنین ۳۰ مرکز سلامت روان، عمومی، تخصصی با کار ویژه اختلالات، خانواده، تحصیلی و تربیتی در استان به مردم خدمات ارائه کرده است.

 

وی از اجرای مشاوره تخصصی برای چهار هزار و ۲۲۲ نفر توسط سامانه ۱۴۸۰ با موضوع مشکل با همسر، بلوغ و نوجوانی، تربیت کودک، مشاوره پیش از ازدواج در استان خبردادو گفت: غربالگری اضطراب برای کودکان ۵تا۶ سال طی سال گذشته برای یک هزار و۵۰۰ نفر در استان اجرا شد.

کد خبر 1173240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha