آگاهی بخشی مهم ترین رویکرد فعالیت کانون های مساجد است

ابدالی پور گفت: در کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش می شود در قالب فعالیت های فرهنگی هنری در راستای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ دینی، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی شود.

«محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: برنامه ریزی، نظارت همگانی، انسجام و تقویت امور کانون های فرهنری مساجد و ساماندهی و کمک به راه اندازی و تجهیز کانون های فرهنگی هنری و کتابخانه های مساجد از مهم ترین اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی افزود: در سال 1371 هجری شمسی (هجدهم اسفندماه) کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد کشور طبق منویات مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای «حفظه‌الله تعالی» با هدف مقابله با هجمه های فرهنگی تاسیس شد.

ابدالی پور مهم ترین رویکرد کانون های مساجد را تقویت فرهنگ دینی و بصیرت افزایی دانست واظهار داشت: به روز رسانی بانک اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد، کمک به توزیع و عرضه محصولات فرهنگی و دینی، کمک به راه اندازی و توسعه پایگاه های فرهنگی و قومی( دیجیتال) در حوزه فعالیت مساجد برای استفاده بهینه از فرصت ها و مقابله با تهاجم فرهنگی از دیگر اهداف ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان افزود: شناسایی، جذب، آموزش و حمایت از استعداد های برتر و نخبگان کانون ها و کتابخانه های مساجد و تلاش در جهت تخصصی شدن کانون ها و کتابخانه های مساجد و حمایت و هدایت فعالیت های فرهنگی، هنری و دینی کانون ها و فراهم نمودن زمینه رشد و ارتقای بینش فرهنگی و اجتماعی عوامل اجرایی و اعضاء از طریق برگزاری مسابقات، دوره های آموزشی، اردوها و جشنواره های فرهنگی، هنری، علمی، دینی و برپایی نمایشگاه ها و پیوند دادن آنها به نهاد های فرهنگی و اجتماعی کشور از دیگر اهداف ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

ابدالی پور اظهار کرد: تبادل فرهنگی هنری و هماهنگی با مراکز علمی و فرهنگی داخل و خارج از کشور در چارچوب قوانین و مقررات کشور و زمینه سازی برای پیوند شبکه کانون های مساجد با نهاد خانواده، مدارس و مراکز و نهادهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی از دیگر اهداف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با اشاره به عضویت ۲۲ هزار و ۶۱۲ نفر در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد لرستان، افزود: ۶۲ درصد اعضای کانون‌های مساجد استان آقا و ۳۸ درصد بانو هستند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان خاطرنشان کرد: جذب اقشار مختلف مردم بویژه جوانان ونوجوانان به مساجد، بصیرت افزایی و آگاهی بخشی از اهداف مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

 

وی با بیان این‌که خودسازی، تفکر، عبادت، تعاون و همکاری، جامعه‌پردازی، ارتباط با خدا و تمدن‌سازی از محورهای فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری است، تصریح کرد: ساماندهی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، جذب جوانان و نوجوانان، نوگرایی، پویایی و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از اهداف اجرای طرح ملی رویداد فهماست.

 

کد خبر 1173244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha